خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران پارس متال برای وصول معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۱۹۲

بیش از ۲۰۰کارگر کارخانه «پارس متال» صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در محوطه کارخانه تجمع کردند.

منابع خبری ایلنا در در کارخانه «پارس متال» با اعلام این خبر می‌گویند که دلیل اعتراض کارگران است دستمزد مرداد و شهریور ماه نیز به جمع مطالبات مزدی پرداخت نشده اضافه شود.

برپایه این اطلاعات ظاهرا کارگران این مجتمع صنعتی با احتساب شهریور ماه نزدیک به دو ماه معوقات مزدی طلبکارند و همچنین گفته می‌شود که حق بیمه ماه‌های تیر و مرداد آنها هنوز به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

علاوه بر این به نقل از کارگران پارس متال گفته می‌شود که علاوه بر مطالبات مزدی وبیمه، هنوزکارفرما ۷۰ درصد از عیدی سال ۹۳ کارگران را نپرداخته است.

کارگران همچنین درباره بخش دیگری از مشکلات خود گفتند:  بدحسابی کارفرمای کارخانه پارس متال در خصوص باز پرداخت تسهیلات بانکی است، که حقوق کارگران این کارخانه را تا مرز توقیف قضایی پیش برده است.

کارگران در تشریح این موضوع به ایلنا افزودند: در سال ۹۱، حدود۳۰۰ کارگر این واحد تولیدی به مدت ۵ ماه حقوق و مطالبات خود را دریافت نکرده بودند. در آن زمان مدیریت وقت کارخانه به کارگران پیشنهاد داد تا در ازاء مطالبات معوقه و بخشی از طلب جاری آن زمان ، مبلغی را در قالب تسهیلات وامی از بانک مهر اقتصاد دریافت کنند.

به گفته آنان، در آن زمان کارگران کارخانه پارس متال تحت فشار مالی و از ترس فسخ قرارداد کار مجبور به استفاده از این تسهیلات شده‌اند.

به ادعای آنان، قرار بود که کارگران پارس متال این وام بانکی را بابت مطالبات خود دریافت کنند و در مقابل کارفرما در قالب امضاء یک تعهد نامه محضری مسئولیت بازپرداخت اقساط چهار ساله را از حقوق کارگران برعهده بگیرد اما از آنزمان تاکنون  مدیریت کارخانه بازپرداخت این وامها را به تاخیر انداخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز