خبرگزاری کار ایران

اداره کار منطقه ویژه لامرد تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۴۵۳

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لامرد از تشکیل اداره کار منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا «احمد اخلاقی» با اعلام این خبر گفت:منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز مانند منطقه ویژه اقتصادی پارس در عسلویه نیز اداره کار و اشتغال و تشکیلاتی جدا در محل منطقه ویژه تشکیل خواهد داد که مسوولین پس آغاز به کار به دنبال استقرار این اداره هستند.

اداره کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی به استناد ماده ۱۶ قانون «تشکیل و اداره مناطق ویژ»ه و نیز ماده ۵ مقررات «اشتغال نیروی انسانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی»تشکیل ونسبت به تنظیم امور بازار کار، نظارت بر مسائل حفاظت و بهداشت کار و سایر امور اقدام می‌کند.

طبق همین مقررات مدیر کار و خدمات اشتغال به پیشنهاد مدیر عامل سازمان منطقه و حکم وزیر کار و امور اجتماعی منصوب می‌شود و وظیفه ساماندهی اشتغال و تنظیم روابط کار کارگران و کارفرمایان را برعهده دارد.

وی همچنین درخصوص راه‌اندازی هیات حل اختلاف روابط کار گفت: حکم اعضای هیات حل اختلاف کارگری لامرد به عنوان دومین مرجع رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما، صادر شده است و از مهرماه سال جاری هیات حل اختلاف آغاز به فعالیت خواهد کرد و اختلاف کارگری شهرستان‌های لامرد و مُهر در این اداره بررسی خواهند شد و دیگر کارگران برای پیگیری پرونده‌های خود مجبور نیستند به هیات حل اختلاف کارگری لارستان مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز