خبرگزاری کار ایران

300 نفر از کارکنان تلویزیون زیمباوه اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۱۶۲

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا رادیو تلویزیون ملی زیمبابوه که گفته می شود با کمبود بودجه شدید مواجه است، حدود سیصد تن از کارکنان خود را اخراج کرد.

فیدلیس مونیورو Fidelis Munyoro مدیر عامل این رسانه در بیانیه ای گفت «شورای اداری رادیو تلویزیون ملی زیمبابوه با اخطار قبلی، دویست و هشتاد و دو نفر از کارکنان خود را اخراج کرد و تصمیم دارد با هدف بالا بردن سودآوری این رسانه، در بخش هایی که کارآیی کمتری دارند تعدیل نیرو کند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هراره، پس از تصمیم ماه گذشته دیوان عالی زیمبابوه مبنی بر صدور مجوز برای کارفرمایان در اخراج کارکنان خود با شرط دادن اخطار سه ماهه، رادیو و تلویزیون ملی این کشور به جمع طیف گسترده ای از ادارات و سازمان ها در این کشور پیوست که تعداد زیادی از کارکنان خود را اخراج کرده اند.

این در حالی است که کنگره اصناف زیمبابوه، اصلی ترین اتحادیه در این کشور، هفته گذشته برای برقراری تظاهرات در پایتخت این کشور در اعتراض به حذف فرصت های شغلی، فراخوان داده بود. اما پلیس زیمبابوه مانع از برگزاری این تظاهرات شد و چند تن از رهبران صنفی و سه خبرنگار را که مشغول تهیه خبر از این تجمع بودند بازداشت کرد.

اصناف در زیمبابوه می گویند از زمان صدور رای در دیوان عالی، دستکم 18 هزار نفر از کار اخراج شده اند.

از اوایل سال 2000، اقتصاد زیمبابوه دچار بحرانی شدید شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز