خبرگزاری کار ایران

«ابولا» کارکنان بخش درمان لیبریا را از اعتصاب منصرف کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۳۴

«قرار بود از نیمه شب روز گذشته(دوشنبه ۲۱ مهر) کارکنان بخش بهداشت و درمان لیبریا در اعتراض به عدم پایبندی دولت این کشور به مفاد قرارداد افزایش دستمزدی که با آنان امضا کرده بود، سرِ کارهای خود حاضر نشوند، اما چنین نشد.»

بنا بر ادعای مقامات لیبریایی بسیاری از کارکنان بخش بهداشت و درمان لیبریا درخواست اتحادیه کارگری را برای اعتصاب نادیده گرفتند و برای رسیدگی به حال بیماران در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های این کشور، به سرکارهای خود آمدند.

به گزارش دریافتی ایلنا، قرار بود از نیمه شب روز گذشته(دوشنبه ۲۱ مهر) کارکنان بخش بهداشت و درمان لیبریا در اعتراض به عدم پایبندی دولت این کشور به مفاد قرارداد افزایش دستمزدی که با آنان امضا کرده بود، سرِ کارهای خود حاضر نشوند، اما چنین نشد.

هیلاری گیبسون، یکی از رهبران گروه‌های درخواست کنندهٔ اعتصاب درباره علت عدم اعتنای کارگران به درخواست اعتصاب گفت: ما در ماه اوت قراردادی با دولت لیبریا امضا کردیم که براساس آن باید دستمزدهای ما به ۷۵۰ دلار افزایش می‌یافت، اما کارکنان بخش بهداشت و درمان کماکان دستمزدهای ۳۰۰ و ۴۰۰ دلاری دریافت می‌کنند. وی تأکید کرد: دولت ما اصولاً به این قرار داد عمل نکرده است.

گیبسون افزود: با این حال، پس از آنکه شمار زیادی از مردم از ما خواستند با وجود شرایط بدِ کاری و دستمزدهای نازل، به سرِ کارهای خود برویم و به کسانی که به خدمات ما نیاز مبرم دارند کمک کنیم، ما دیدیم اگر این کار را نکنیم، بسیاری از مبتلایان به بیماری‌های حاد، خواهند مرد. از اینرو، در این شرایط سخت، ما به محل کارهای خود بازگشتیم و به دولت اجازه دادیم سرِ فرصت به درخواست افزایش حقوق و بهبود شرایط کاریِ ما رسیدگی کند.

والتر گوینگیل، وزیر بهداشت لیبریا، در کنفرانسی خبری که بعد از ظهر دوشنبه برگزار شد، اذعان کرد که بسیاری از کارکنان بخش بهداشت این کشور به این علت که افزایش دستمزدی را که براساس قراردادِ ماه گذشته، به آنان قول داده شده بود، به طور کامل دریافت نکرده‌اند، دلسرد و ناراحت شده‌اند.

وزیر اطلاع رسانی لیبریا با توجه به عدم اعتنای اکثر کارکنان بخش‌های بیمارستانی این کشور به درخواست اعتصاب، گفت: اکثر کلینک‌ها و بیمارستان‌های لیبریا هم اکنون به صورت عادی در حال خدمت رسانی به بیماران هستند.

یکی از سخنگویان سازمان خیریهِ پزشکان بدون مرز گفت: ما دو مرکز درمان ابولا در لیبریا داریم، یکی در مونروویا، پایتخت این کشور و دیگری در بخش شمالیِ لوفا، که هر دو به صورت عادی به کار خود مشغول هستند. البته شرایط کاری و میزان دستمزد پرسنلِ ما در این دو مرکز، با کارکنان دولتی متفاوت است.

وی افزود: یک مرکز خصوصی دیگر نیز برای درمان ابولا در این کشور وجود دارد که سازمان بین المللی مدیکال کورپس آن را اداره می‌کند. دولت لیبریا نیز سه مرکز درمان ابولا را در این کشور به صورت دولتی اداره می‌کند، که در مجموع شش مرکز می‌شود.

بر اساس این گزارش، سربازان آمریکایی که اخیراً به لیبریا اعزام شده‌اند، اعلام کردند که قصد دارند تا هفده مرکز دیگر در نقاط مختلف این کشور برای درمان بیماران مبتلا به ابولا احداثکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز