خبرگزاری کار ایران

معاون وزیرکار:

بیماری‌های شغلی تا 12 برابر حوادث کار مرگ آورند

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۵۶۳

به گفته معاون وزیر کار هم اکنون خطر مرگ و میر کارگران بر اثر بیماری‌های شغلی ۱۲ برابر حوادث فیزیکی است که ممکن است در محیط‌های کار اتفاق بیفتد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا  «سید حسن هفده تن» از بیماری های شغلی منجر به فوت به عنوان مرگ خاموش یاد کرد.

وی با اشاره به این که بحث بازرسی کار، یک بحث حاکمیتی است، گفت: نظام بازرسی کار متحول شده و سیستم جدیدی مستقر شده که تمرکز آن بر حساس کردن مدیران واحدهای صنفی نسبت به ایمنی نیروی کار است تا شاهد کاهش حوادث ناشی از کار باشیم.

هفده‌تن در تشریح این سیستم گفت: افسر ایمنی از خود واحدهای تولیدی انتخاب شده و با آموزش های لازم، این فرد مسوول ایمنی بنگاه می‌شود.

معاون وزیر کار اعلام کرد: چهار درصد از GDP جهانی صرف هزینه‌های ناشی از حوادث کار می شود که این درصد رقم قابل توجهی است و هم اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که علی‌رغم ارایه طرح‌های جدید در عرصه بازرسی کار، باید بتوانیم حوادث ناشی از کار را با همکاری شرکای اقتصادی دولت کاهش دهیم.

او تصریح کرد: در صورت نظارت همه‌جانبه و اجرای موفقیت‌آمیز این مدل توسط مدیران صف، پیش‌بینی می شود حوادث مرگبار در نیمه دوم سال آینده به طرز چشمگیری کاهش و حوادث مرگ‌آفرین تا پایان دولت تدبیر و امید به سمت صفر حرکت کند.

هفده‌تن با بیان این که خرد و تدبیر کارگری و کارفرمایی از جمله مهم‌ترین مولفه های خرد جمعی است، خاطرنشان کرد: از جمله معیارهای نظام مدیریتی درست، مشارکت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در تصمیم‌سازی‌های حوزه کار است که در نهایت به رشد و توسعه اقتصادی منجر می‌شود.

معاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد: هرچه در تمرکززدایی و واگذاری اختیارات دولت به استانداری‌ها بهتر عمل کنیم، قطعا استان‌ها از پیشرفت و توسعه بهتری برخوردار خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز