خبرگزاری کار ایران

پاسخ شرکت آلومینیوم جنوب به خبر واردات کارگر چینی

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۱۰۹

پیرو انتشار گزارشی با عنوان واردات کارگر چینی این بار در پروژه آلومینیوم جنوب، روابط عمومی این کارخانه با ارسال جوابیه‌ای به ایلنا، مدعی شده است که واردات کارگران تنها در سطوح تخصصی انجام می‌گیرد و آنان پس از آموزش کارگران ایرانی کشور را ترک می‌کنند.

پیرو انتشار گزارشی با عنوان واردات کارگر چینی این بار در پروژه آلومینیوم جنوب، روابط عمومی این کارخانه با ارسال جوابیه‌ای به ایلنا، مدعی شده است که واردات کارگران تنها در سطوح تخصصی انجام می‌گیرد و آنان پس از آموزش کارگران ایرانی کشور را ترک می‌کنند.

متن کامل پاسخ شرکت آلومینیوم جنوب مطابق قانون مطبوعات در ادامه می‌آید:

1- یکی از اهداف این پروژه ملی اشتغال‌زایی و کمک به بهبود وضعیت اشتغال در استان فارس و بالاخص منطقه لامرد می‌باشد. در این زمینه پیش بینی می‌شود که حداقل به میزان 5 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد گردد. بدیهی است که این امر به نوبه خود در کاهش نرخ بیکاری استان تاثیرگذار خواهد بود.

2- ماهیت قرارداد EPC بدین گونه می‌باشد که پیمانکار خارجی موظف است تا امکانات،‌تجهیزات، دانش فنی و فناوری و نیروی کار متخصص لازم به منظور ساخت و راه اندزای آموزش و غیره را خود تامین نمایند تا بدین وسیله در موعد مقرر اجرای پروژه را به پایان رسانده و دانش فنی و آموزش لازم را به نیروی کار ایرانی منتقل نماید شایان ذکر است که پیمانکار چینی صرفا از نیروی متخصص و ماهر چینی به منظور ساخت، راه‌اندازی، انتقال دانش فنی و آموزش استفاده خواهد نمود و نیروی کار نیمه ماهر و نیروی کار ساده مورد نیاز برای اجرای پروژه قطعا از استان و به ویژه شهرستان لامرد تامین خواهد گردید. بدیهی است که نیروی کار متخصص چینی نیز به صورت کوتاه مدت در اجرای پروژه شاغل بوده و به کشور خودباز خواهند گشت و پس از اتمام پروژه تماما  از نیروی کار ایرانی و به منظور کمک به اشتغال‌زایی دعوت به همکاری صورت خواهد پذیرفت. جهت مزید استحضار در همین دوران ساخت نیز پیمانکار چینی بر اساس قرارداد موظف است بخش‌های متنوع و متعددی از عملیات ساختمانی و سیویل خود را به پیمانکاران ایرانی واجد صلاحیت واگذار نماید که طبیعتا این پیمانکاران ایرانی نیز نیروهای کار خود اعم از مهندسین، تکنسین‌ها و کارگران ساده خود را از داخل کشو و با اولویت منطقه انتخاب نموده و به کار خواهند گرفت.

3-به دلیل تفاوت‌های فرهنگی موجود ممکن است به منظور  تامین غذای مورد نیاز نیروهای متخصص خارجی در زمان اجرای پروژه به طور مثال از آشپز و خدمه چینی استفاده گردد که این امر از حقوق مسلم و اولیه نیروی کار خارجی می باشد بدیهی است که این امر نمی‌بایست به استفاده از نیروی کار خارجی با عنوان کارگر ساده تعمیم داده شده و از آن سوءاستفاده تبلیغاتی گردد.

امید است تا همگان در جهت اعتلای نام ایران و پیشرفت کشور گام برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز