خبرگزاری کار ایران

دبیر شوراهای اسلامی کار تهران:

نمایندگان کارگران ایران در ILO حقایق را سانسور نکنند

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۶۹۶

یک فعال کارگری در تهران از اعضای هیات‌ کارگری ایران که امسال نیز برای شرکت در کنفرانس سازمان جهانی کار (I.L.O) رهسپار سوئیس می‌شوند خواست تا مستقل از گروه دولت و کارفرما مشکلات صنفی همکاران را خود را مطرح کنند.

«حسین حبیبی» دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران در این باره به ایلنا گفت: سازمان جهانی‌کار نتیجه مبارزات کارگرانی بود که بیش از صد سال پیش برای دستیابی به ابتدایی ترین حقوق صنفی خود از جان مایه گذاشتند و اگر امروز هیات های شرکای اجتماعی برای حضور در اجلاس سالیانه راهی ژنو می شوند برای این است که از طریق مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار بتوانند راهی برای حل مشکلات بازار کار کشورهای‌شان پیدا کنند.

این فعال حقوق صنفی کارگران افزود: نمی توان منکر آن شد که جویندگان فرصت دست یابی به قدرت سیاسی از مسائل صنفی کارگران ایران برای رسیدن به اهداف مغرضانه خود استفاده می‌کنند اما این مسئله دلیل نمی‌شود که اعضای گروه کارگری نخواهند یا نتوانند مشکلات صنفی خود را در این اجلاس مطرح کنند.

حبیبی یادآور شد: وظیفه سازمان جهانی کار این است که در جهت کمک به برطرف شدن مشکلات صنفی کارگران راهکار ارائه دهد و برای همین از اعضای گروه کارگری که به نمایندگی از کارگران ایران در این اجلاس حاضر می‌شوند انتظار می‌رود که دغدغه‌های صنفی خود را بدون سانسور و مصلحت‌اندیشی مطرح کنند.

وی افزود: بالا بودن نرخ بیکاری، پایین بودن قدرت خرید، فقدان امنیت شغلی، اخراج و برخورد قضایی با نمایندگان کارگران، وقوع حوادث کار و.... از جمله مشکلاتی است که این روزها کارگران در ایران و بعضی نقاط دنیا با آن مواجه‌اند و دلیلی وجود ندارد که نمایندگان کارگران ایران در سازمان جهانی کار به خاطر مصلحت اندیشی از بیان این موضوعات خودداری کنند.

این فعال صنفی گفت: در دنیای ارتباطات امروزی دیگر مرزهای انحصار اطلاعات شکسته شده است و نمی توان وقوع یک واقعه را انکار کرد برای همین اگر اعضای گروه کارگری ایران بخواهند از سر مصلحت اندیشی واقعیت‌های بازار کار ایران را پنهان کنند به بهبود مسئله کمکی نخواهند کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز