خبرگزاری کار ایران

واکنش یک مقام صنفی در قم به مصاحبه همتایش در مشهد

افراد مغرض وحدت انجمن صنفی کارگران ساختمانی را بر هم زده اند

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۶۶۰

یک مقام صنف کارگران ساختمانی در قم به اظهارات صبح امروز «مسلم امیرآبادی»، رئیس انجمن صنفی کارگری گچکاران مشهد واکنش نشان داد. آقای امیرآبادی گفته بود «سهمیه بیمه این کارگران در شهرها نه بر اساس جمعیت‌شان که با اعمال نفوذ افراد بومی در سازمان تامین اجتماعی تعیین می‌شود.» او به طور مشخص از شهرهای اراک و قم به عنوان شهرهای دارای سهمیه ویژه نام برده بود.

در واکنش به سخنان صبح امروز رئیس انجمن صنفی کارگری گچکاران مشهد، یک عضو هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی قم از بیان مسائل داخلی انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در فضای عمومی جامعه ابراز تاسف کرد و این اظهارات را با تحریک افراد مغرض نسبت به انجمن های صنفی کارگری و سازمان تأمین اجتماعی خواند.

«عباس شیری مهوار» به خبرنگار ایلنا در قم گفت: این سخنان نتیجه ای جز اختلاف انداختن بین انجمن های صنفی کارگری ندارد. از انجمن های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور خواهشمندیم تا مسائل درونی انجمن ها را به بیرون منتقل نکرده و وحدت و همدلی موجود بین انجمن های ساختمانی را حفظ کرده و به خاطر عده ای مغرض بر هم نزنند.

این مقام صنفی کارگران ساختمانی قم در دفاع از تشکل متبوعش از سامان تامین اجتماعی درخواست کرد کلیه سهمیه اختصاص یافته در طول 5 سال گذشته در خصوص بیمه کارگران ساختمانی  بر اساس جمعیت هر استان و همچنین میزان ساخت و ساز استان ها را مشخص کنند تا افکار عمومی در این خصوص روشن شود.

شیری مهوار در پایان با اشاره به اینکه «استان قم از لحاظ ساخت و ساز، همیشه جزء اولین استان های کشور بوده و شهر قم از لحاظ جمعیت، جزء 7 کلان شهر اول کشور است» یادآور شد: استان قم از لحاظ دریافت سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در مجموع 5 سال گذشته، جزء 6 استان آخر کشور است.

گفتنی است امیرآبادی در گفتگوی مذکور به سهمیه سال جاری اشاره کرده و گفته بود «این بی‌عدالتی در تقسیم سهمیه‌های موجود بیمه در بین استان‌ها نیز اتفاق می‌افتد بطوری که مشخصا استان‌های قم و مرکزی به نسبت سایر استان‌ها سهمیه بیشتری دریافت کرده‌اند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز