خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی گچکاران مشهد:

سهمیه بیمه کارگران ساختمانی با اعمال نفوذ قابل تغییر است

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۴۴۱

یک فعال حقوق صنفی کارگران ساختمانی مشهد معتقد است سهمیه بیمه این کارگران در شهرها نه بر اساس جمعیت‌شان که با اعمال نفوذ افراد بومی در سازمان تامین اجتماعی تعیین می‌شود.

«مسلم امیرآبادی»، رئیس انجمن صنفی کارگری گچکاران مشهد با اشاره به انتظار 9 هزار کارگر ساختمانی در مشهد برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی، به ایلنا گفت: در سال جاری تنها 1605 سهمیه بیمه به کارگران ساختمانی مشهد اختصاص پیدا کرده که سهم گچ‌کاران در مجموع 150 نفر است و با این حساب بخش اعظم کارگران ساختمانی مشهد باید همچنان در صف بیمه منتظر بمانند.

این فعال صنفی افزود: سهمیه بیمه کارگران ساختمانی مشهد چنان ناعادلانه است که حدود 3 هزار کارگر ساختمانی در این شهر با وجود اعلام درخواست بیمه، هنوز به مرحله بازرسی و تحقیق نرسیده‌اند چرا که نوبت بیمه‌شان ممکن است چند سال طول بکشد.

به گفته این فعال صنفی نوبت استفاده از سهمیه‌های بیمه در خراسان رضوی چنان طولانی است که به عنوان مثال در شهر قوچان کارگران ساختمانی متقاضی بیمه که در سال 90 کارت مهارت دریافت کردهاند هنوز نوبت‌شان فرا نرسیده و اعتبار 3 ساله کارت مهارت‌شان نیز به پایان رسیده است.

امیرآبادی معتقد است این بی‌عدالتی در تقسیم سهمیه‌های موجود بیمه در بین استان‌ها نیز اتفاق می‌افتد بطوری که مشخصا استان‌های قم و مرکزی به نسبت سایر استان‌ها سهمیه بیشتری دریافت کرده‌اند. او اعمال نفوذ افراد بومی در سازمان تامین اجتماعی برای افزایش سهمیه بیمه شهرهای‌شان را موثر دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز