خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری

کارگران «فولاد و چدن دورود» پس از شش ماه حقوق گرفتند

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۶۲۰

کارگران کارخانه فولاد و چدن دورود در شش ماههٔ پایان سال ۹۳ به دلیل آنچه کمبود نقدینگی و رکود بازار خرید و فروش محصولات سیمانی عنوان شده بود حقوق دریافت نکرده بودند. اینک خبر می‌رسد معوقات کارگران تا پایان اسفندماه پرداخت شده است.

منابع خبری در کارخانه فولاد و چدن دورود از پرداخت بخش اعظم معوقات حقوقی کارگران این واحد صنعتی خبر می‌دهند.این کارگران از مهر تا اسفند سال گذشته دستمزد خود را دریافت نکرده بودند .

کارگران این کارخانهٔ صنعتی در لرستان به ایلنا گفته‌اند طی یک ماهه گذشته کلیهٔ معوقات حقوقی شش ماههٔ دوم سال ۹۳ کارگران فولاد و چدن دورود به اضافهٔ عیدی و پاداش سال ۹۳ به کارگران پرداخت شده است. 

در همین حال منابع رسمی کارگری در این کارخانه ضمن تایید این خبر می‌گویند: با همکاری مدیریت فولاد وچدن دورود سرانجام معوقات حقوقی کارگران به اضافهٔ عیدی و پاداش سال ۹۳ طی یک ماههٔ گذشته به حساب کارگران واریز شد و در حال حاضر کارگران در شرایط بهتری به سرمی برند. 

گفتنی است، کارگران کارخانه فولاد و چدن دورود که یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ فارس خوزستان است در شش ماههٔ پایان سال ۹۳ به دلیل آنچه کمبود نقدینگی و رکود بازار خرید و فروش محصولات سیمانی عنوان شده بود موفق به دریافت حقوق و دستمزد خود نشده بودند. اکنون و پس از دریافت معوقات حقوقی خود این کارگران امیدوارند دیگر شاهد بازگشت شرایط نامطلوب گذشته نباشند. 

یکی از کارگران در این باره می‌گوید: اگرچه هنوز هم حقوق فروردین ماه کارگران پرداخت نشده اما سال گذشته، سال بسیار سختی برای کارگران فولاد و چدن بود. تعویق در پرداخت دستمزد‌ها و زمزمه‌های زیادی که درباره بدهی‌های کلان شرکت شنیده می‌شد کارگران را به شدت نگران کرده بود. این وضعیت باعث شد کارگران یکی دو مرتبه دست به اعتراض بزنند. به گفتهٔ این کارگر ادامهٔ آن شرایط به شدت کارگران را خسته کرده بود و انگیزهٔ ادامه دادن کار را از آنان سلب کرده بود. 

 کارخانه فولاد وچدن دورود نزدیک به ۱۴۰ کارگر رسمی و پیمانی دارد. کارگران این کارخانه به دلیل عدم دریافت به موقع مطالباتشان در سال گذشته با مشکلات عدیده‌ای روبرو شدند و تجمع اعتراضی هم برگزار کردند. کمبود نقدینگی و رکود در بازار فروش قطعات فولاد وچدن و همچنین راه‌اندازی و تجهیز کارخانه فولاد وچدن به دستگاه‌های پیشرفته، عمده‌ترین دلایلی بود که باعث تعویق در پرداخت مطالبات کارگران شد. به رغم این، مدیریت فولاد و چدن دورود در آخرین گفتگوی خود با ایلنا وعده داد تا قبل از پایان سال ۹۳ نسبت به تسویه کلیه معوقات حقوقی اقدام لازم را انجام دهد. وعده‌ای که با گذر از اولین ماه سال جدید محقق شد. 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز