خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر تهران

دولت درباره حفظ صنایع و اشتغال برنامه ریزی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۰۹۴

دبیر خانه کارگر تهران فقدان برنامه‌ریزی منسجم دولت را عامل گسترش وضعیت بحرانی در واحد‌های صنعتی کشور دانست.

اسماعیل حق پرستی با بیان مطلب فوق به ایلنا گفت: هم اکنون بخش اعظم واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به سبب آنکه دولت رویکرد مناسبی جهت حفظ صنایع و اشتغال موجود ندارد دچار بحران شده و در حال تعطیل شدن هستند.

او افزود: مهم‌ترین عامل تعطیلی واحد‌های صنعتی سیاست گذاری‌های غلط اقتصادی است. اگر این روند که از دولتهای گذشته باقی مانده در دولت یازدهم نیز ادامه پیدا کند، واحد‌های تولیدی بیشتری تعطیل می‌شوند.

به گفته این فعال صنفی کارگران؛ مالکان واحد‌های تولیدی با هدف تولید و اشتغال زایی سرمایه گذاری می‌کنند و این در حالیست که اکثر این واحد‌ها بعد از آغاز فعالیت از حمایت دولت بهره‌مند نمی‌شوند و بعد از مدتی برای کاهش هزینه‌های کارخانه کارگران را اخراج می‌کنند. همچنین مالکان واحدهایی که پیش از این شکست خورده بودند و امیدوار بودند با سیاست‌های اقتصادی دولت جدید احیاء شوند، به تدریج ناامید شده‌اند.

او با بیان اینکه وضعیت رکودی صنعت را می‌توان «خواب آلودگی صنعت» نامید که بسیار برای کشور خطرناک است در پایان تصریح کرد: دولت وظیفه دارد با حمایت از صنایع از بروز بحران و فشار‌های تهدید کننده بکاهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز