خبرگزاری کار ایران

لغو موقت اخراج ۲۲ کارگر تبریز کف پس از تجمع در محوطه کارخانه

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۰۷۸

اخراج ۲۲ کارگر کاشی سازی تبریز کف پس از تجمع همکارانشان در حمایت از آنها به طور موقت لغو شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۲۲ کارگر تبریز کف که حداقل ۴ تن از آن‌ها رسمی [قرارداد دائمی] هستند روز یکشنبه (۱۶ فروردین) از طریق کارگزینی از اخراج‌ خود با خبر شدند.

کارگران تبریز کف همان روز در اعتراض به این اخراج‌ها در محوطه کارخانه تجمع کردند که این تجمع صنفی به لغو موقت اخراج این ۲۲ کارگر منجر شد.

منابع کارگری می‌گویند کارفرما به قصد «زهر چشم» گرفتن از کارگرانی که در ماه‌های پایانی سال گذشته در تجمعات صنفی مقابل فرمانداری و در محوطه کارخانه شرکت می‌کردند این ۲۲ کارگر را اخراج کرده است.

نماینده کارگران در این باره به ایلنا گفته «این ۲۲ کارگر برای تحقق مطالبات صنفی‌شان در تجمعات پیش از عید شرکت می‌کردند و چنانچه بخواهند آن‌ها را اخراج کند باید هر ۲۱۰ کارگر کارخانه را اخراج کنند.»

این در حالی است که «هوشنگ فاخر»، مدیرعامل تبریز کف به ایلنا گفته این کارگران را به دلیل کارکرد نامطلوب هنگام تولید اخراج کرده است.

آقای فاخر در عین حال گفته «من نمی‌توانستم به این کارگران حقوق اضافی پرداخت کنم و نمی‌خواستم قراردادشان را تمدید کنم. البته در حال حاضر گفته‌ام چند روز دیگر به طور موقت در کارخانه باشند تا ببینم عملکردشان بهتر می‌شود یا نه.»

او در ادامه دلیل اخراج ۴ کارگر رسمی تبریز کف را «توهین به مدیر داخلی کارخانه» و «انجام حرکات ناشایست» اعلام کرده است.

مدیرعامل تبریز کف در بخشی دیگر از صحبت‌هایش گفته «حرکات کارگران در سه سال گذشته هزینه‌های هنگفتی برای کارخانه داشته است و ادامه کار اینگونه نمی‌شود و باید کارخانه را ساماندهی کنیم که این به نفع کارگران خوب است. همیشه یک عده کارگر بیخود مانع کار کارگران خوب هستند.»

کارگران تبریز کف سال گذشته در اعتراض به تعویق ۶ ماه حقوق بار‌ها مقابل فرمانداری یا در محوطه کارخانه تجمع کرده بودند. بسیاری از کارگران تبریز کف علاوه حقوق عقب افتاده، مبلغی بین ۱۰ تا ۱۶ میلیون تومان را از سال‌های دورتر طلبکارند.

کارفرما در روزهای پایانی سال گذشته مبلغی بالغ بر یک و نیم میلیون تومان را به کارگران پرداخت کرد. این در حالی است که او وعده داده بود بین ۴ تا ۵ میلیون تومان از مطالبات کارگران را تا پایان همان سال پرداخت کند.

گفتنی است از نزدیک به ۲۱۰ کارگر کارخانه کاشی سازی تبریز کف، ۱۲۰ کارگر رسمی و سایرین با قراردادهای موقت یک یا سه ماهه در این کارخانه کار می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز