خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه کارگران صنایع لوزام خانگی

اتحاد نمایندگان تشکل‌های کارگری مانع تحمیل نظر مزدی دولت شده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۵۱۳

نایب رئیس اتحادیه کارگران صنایع لوزام خانگی گفت: جلسه‌ای که قرار است امشب برای چگونگی افزایش مزد سال ۹۴ برگزار شود معیار سنجش مقاومت گروه کارگری در برابر خواسته‌های غیرمنطقی کارفرمایان خواهد بود.

«کمال صفایی مقدم» در این باره به ایلنا گفت: مقاومت بی‌سابقه اعضای گروه کارگری شورای عالی کار باعث شد تا شرکای اجتماعی کارگران امسال و تا این ساعت نتوانند خواسته‌های‌شان را درباره چگونگی افزایش مزد کارگران اعمال کنند.

 این فعال کارگری با یادآوری اینکه در سنوات گذشته سایر اعضای شورای عالی کار از حرف شنوی اعضای گروه کارگری برای جلوگیری از افزایش واقعی دستمزد‌ها استفاده کرده بودند، افزود: این مسئله در ‌‌نهایت حتی باعث شده بود تا در میان بدنه کارگری نوعی حس بدبینی نسبت به حسن نیت اعضای گروه کارگری شورای عالی کار ایجاد شود.

صفایی مقدم که عقیده دارد رقابت ناشی از ساختار متنوع نهادهای صنفی کارگری نیز به تشدید این بدبینی‌ها دامن زده بود، ادامه داد: بر خلاف گذشته امسال نوعی اتحاد ضمنی میان نمایندگان تشکل‌های کارگری در شورای عالی کار به وجود آمده است.

این فعال کارگری ادامه داد: در نتیجه به وجود آمدن چنین فضایی امسال مشاهده کردیم که اعضای گروه کارگری شورای عالی کار بصورت یکپارچه و متحد از افزایش مزد پایه دفاع کرده‌اند و تاکنون تحت هیچ شرایطی حاضر به قبول شرایط از پیش تعیین شده دیگر اعضای شورای عالی کار نشده‌اند.

وی افزود: اگر اعضای کارگری شورای عالی کار نمی توانند در جلسه امشب اعضای دولتی و کارفرمایی این شورا را از وضعیت وخیم‌ اقتصادی کارگران مطلع کنند دست‌کم از امضای مصوبه دستمزدها خودداری کنند تا بلکه از این طریق امکان پیگیری حقوقی موضوع فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز