خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

اقدامات موقتی دولت‌ها برای مهار بیکاری کارساز نبوده‌است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۰۲۹

عقب‌ماندگی نظام آموزش عالی از توسعه بازار کار عامل اصلی رشد روز افزون آمار بیکاری در کشور است / همسو نبودن رشد آموزش عالی با بازار کار عامل اصلی رشد هر روزه آمار بیکاری تحصیلکردگان در کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از وجود آمارهای متناقض از تعداد بیکاران در کشور، گفت: عقب‌ماندگی نظام آموزش عالی از توسعه بازار کار عامل اصلی رشد روز افزون آمار بیکاری در کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت «سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی» از وجود آمارهای متناقض در خصوص تعداد فارغ ‌التحصیلان بیکار در کشور انتقاد کرد و گفت: همسو نبودن رشد آموزش عالی با بازار کار عامل اصلی رشد هر روزه آمار بیکاری تحصیلکردگان در کشور است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برخی گزارش‌ها آمار بیکاری بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ نفر اعلام شده است، ‌ افزود: برای مبارزه با رشد آمار بیکاری افراد تحصیلکرده در کشور باید هر چه سریع‌تر نظام آموزش عالی به سطح نیازهای روز بازار توجه کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه تحصیل‌کرده‌‌های بیکار موقعیت کار کمتری به نسبت افراد فاقد تحصیلات دارند، تصریح کرد: به این خاطر که مشاغل ساده فراوان‌تر و نیروی کار برای آن کمتر است تعداد کمتری در حال رقابت برای کسب شغل بوده به همین خاطر شاهد آمار کمتر بیکاری در این گروه هستیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر مشاغل در بازار به سرعت توسعه پیدا کرده اما آموزش عالی ما هم‌پای آن رشد نداشته است، ادامه داد: دولت برای کاهش آمار بیکاری افراد تحصیل کرده در کشور باید آموزش عالی را متناسب با نیاز بازار توسعه دهد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با تاکید بر اینکه زمینه اشتغال در کارهای ساده بیشتر و دسترسی به آن در بازار بیشتر است، گفت: متاسفانه این‌روزها ما به جای تامین بازار کار برای تحصیل‌کردگان کشورمان بازار کار را برای افاغنه فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید از مسئولان و دولت‌ها در خصوص چرایی تبدیل تمامی حرف‌ها در خصوص تامین اشتغال به شعار سوال کنیم، افزود: برنامه‌های اقتصادی دولت‌ها برنامه‌های جامع و مانعی نبوده و تنها به صورت موقت در پی رفع مقطعی مشکل بیکاری است.

وی ادامه داد: اقدامات موقتی دولت در کاهش آمار بیکاری تاثیرات کوتاه مدت داشته و بعد از مدتی آثار خود را از دست می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری تدوین و تنظیم طرح جمعیت و تعالی خانواده در مجلس، گفت: ‌این طرح برای جبران کاهش نیروی کار و همچنین جلوگیری از پیر شدن جمعیت کشور در سال‌های آینده تدوین شده است.

وی با بیان اینکه ما هم اکنون در اوج هرم جمعیتی هستیم و به سرعت نیز هرم جمعیتی ما در حال افت است، تصریح کرد: با ادامه این اوضاع شاهد روزی خواهیم بود که نیروی کار از خارج از کشور وارد شود بنابراین باید جمعیت ما افزایش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با مثبت ارزیابی کردن طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده، گفت: آثار مثبت افزایش جمعیت در ۲۰ سال آینده دیده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز