خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان همدان:

بعید است کارگران از دریافت یارانه انصراف دهند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۹۳۷

در شرایط کنونی یارانه‌ نقدی مکمل قدرت خرید کارگرانی است که دستمزدهای آنها با واقعیت‌های زندگی فاصله دارد، نباید از جامعه کارگری انتظار داشت که در پاسخ به فراخوان دولت از این حق خود گذشته و از دریافت یارانه انصراف بدهند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان همدان با انتقاد از سیاست های دولت برای پرداخت یارانه، گفت: فکر نمی‌کنم در جامعه کارگری کسی از دریافت یارانه انصراف دهد.

«احمد معبودی» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: در شرایط کنونی یارانه‌ نقدی مکمل قدرت خرید کارگرانی است که دستمزدهای آنها با واقعیت‌های زندگی فاصله دارد، نباید از جامعه کارگری انتظار داشت که در پاسخ به فراخوان دولت از این حق خود گذشته و از دریافت یارانه انصراف بدهند.

وی در ادامه در تشریح وضعیت اقتصادی کارگران گفت: به عنوان مثال رکود اقتصادی واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی استان به حدی بود که بسیاری از کارگران همدان شب عید موفق به دریافت بخشی از مطالبات خود نشدند.

این مقام کارگری با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد از کارگران استان همدان بصورت استخدام موقت شاغل هستند، گفت: استخدام موقت در شرایط اقتصادی کنونی به معنی نداشتن امنیت شغلی است و بنابراین دولت نمی تواند از چنین کارگرانی بخواهد که از دریافت یارانه چشم پوشی کنند.

معبودی بابیان اینکه بسیاری از کارگران قراردادی به دلیل تسویه حساب پایان سال و یا اشتغال در کارگاه‌های فاقد طرح طبقه بندی مشاغل درآمدی نزدیک به حداقل‌های تعیین شده دارند، افزود: دولت یا باید به افزایش واقعی دستمزد این گروه از کارگران کمک کند و یا در مقابل با پرداخت یارانه به تامین هزینه‌ زندگی آنها کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز