خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارکنان زن در مدارس انگلستان در اعتراض به نابرابری حقوقی با مردان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۷۷۷

دستیاران آموزشی، کارکنان بخش خدمات و معلمان و سایر نیروها از ۳۵ مدرسه در بیرمنگام، در روز چهارشنبه در اعتراض به‌ عدم همسان‌سازی حقوق مردان و زنان در دریافتی‌های خود اعتصاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از تلویزیون بی‌بی سی، ۱۵۰۰ نفر از نیروهای زن آموزش و پرورش انگلستان در منطقه بیرمنگام طی هفته گذشته دست به اعتصاب زدند. 

در واکنش به این اعتصاب، سوزان وب (نماینده محافظه کار انگلستان) اظهار کرد: اعتصاب کنندگان حق دارند از وضعیت موجود خشمگین باشند! 

این نماینده حزب محافظه کار، حمایت خود را از بیش از ۱۵۰۰ کارمند و معلم زن در آموزش و پرورش این منطقه که برای حقوق برابر با مردان اعتصاب و تجمع کرده بودند، اعلام کرد. 

دستیاران آموزشی، کارکنان بخش خدمات و معلمان و سایر نیروها از ۳۵ مدرسه در سراسر بیرمنگام در روز چهارشنبه در اعتراض به‌ عدم همسان‌سازی حقوق مردان و زنان در دریافتی‌های خود، یک روز کار خود را متوقف کردند. 

شورای شهر بیرمنگام اعلام کرد که مایل است با اتحادیه GMB (متعلق به کارکنان آموزش پرورش بریتانیا) برای حل این مشکل همکاری کند و متعهد به حل مسائل برابری حقوقی است. 

روز پنج شنبه نیز حدود ۵۰۰ زن در مقابل مجلس شورای شهر بیرمنگام تجمع اعتراضی برگزار کردند. 

جان اسپلار (نماینده حزب کارگر در بیرمنگام) در اظهارنظری در مورد این موضوع اعلام کرد: این مشکل نابرابری حقوق زنان و مردان در مزایای شغلی از جمله مسائل قدیمی ماست که هنوز حل نشده است. سوال ما این است که چرا باید در هنگام اعتراضات، دولت صرفا برای خاموش کردن موج، مدتی کوتاه با استقراض حقوق میان زنان و مردان را متوازن کند؟ 

نمایندگان شورای بیرمنگام نیز اعلام کردند: شورای شهر بیرمنگام مایل است با اتحادیه نیروهای آموزش و پرورش در این شهر همکاری کند تا راه‌حل اساسی این مشکل نابرابری را شناسایی کند، زیرا به حل و فصل مسائل تاریخی دستمزد متعهد هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز