خبرگزاری کار ایران

اعتراض کنگره ملی کارگران نیجریه به افزایش قیمت برق

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۱۰

رهبران تشکلات کارگری نیجریه روز یکشنبه در مصاحبه‌های جداگانه‌ای اعتراضات برنامه‌ریزی‌شده را اعلام و فراخوان آن را به رسانه‌ها اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از مجله کانترپانچ، کارگران نیجریه‌ای به درخواست کنگره ملی کارگران نیجریه «NLC» صبح روز دوشنبه راهپیمایی گسترده‌ای را در پایتخت نیجریه علیه سیاست حذف یارانه برق و افزایش قیمت سوخت و برق خانگی سازمان دادند. 

اولاتونجی آمبالی، خزانه‌دار کنگره ملی کارگران نیجریه و تامی اتیم، معاون کنگره ملی کارگران این کشور، روز یکشنبه در مصاحبه‌های جداگانه‌ای اعتراضات برنامه‌ریزی‌شده را اعلام و فراخوان آن را به رسانه‌ها اعلام کردند. 

انتظار می‌رود این تظاهرات چندهزار نفری کارگران منجر به تعطیلی دفتر مرکزی کمیسیون تنظیم مقررات برق نیجریه، وزارت نیرو و دفاتر دولتی شرکت‌های توزیع برق در شهر ابوجا شده باشد. 

دولت نیجریه در اقدامی افزایش ۲۴۰ درصدی فیش صورتحساب‌های برق خانگی را تصویب کرده تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. با این حال، مجلس نمایندگان، کارگران عضو اتحادیه کنگره ملی، کانون وکلای نیجریه، انجمن اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نیجریه، تشکل مصرف‌کنندگان برق و سازمان‌های مدنی و دانشجویی همگی خواستار لغو افزایش تعرفه‌های دوران یارانه شدند. 

مجلس از دولت خواست تا طرح افزایش تعرفه جدید برق در سراسر کشور را فوراً متوقف کند. 

اما آدبایو آدلابو، وزیر قدرت، طی یک جلسه تحقیقاتی که توسط کمیته قدرت سنا برگزار شد، این افزایش را توجیه کرد که اگر افزایش تعرفه برق اجرا نشود، در سه ماه آینده خاموشی سراسری رخ خواهد داد. البته این ادعا نیز توسط مجلس و تشکل‌های صنفی پذیرفته نشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز