خبرگزاری کار ایران

کارگران تراورس: شب عید حقوقمان را ندادند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۴۶۶

کارگران ابنیه فنی تراورس از واریز حقوق اسفند ماه خود بعد از گذشت ۱۳روز از سال جدید انتقاد کردند.

کارگران ابنیه فنی تراورس که تعطیلات نوروز را بدون دریافت حقوق اسفند ماه سال گذشته‌شان سپری کرده بودند، به خبرنگار ایلنا گفتند، پرداخت یک ماه حقوق اسفند به همراه دو میلیون تومان مزایای مناسبتی بعد از گذشت ۱۳ روز از سال جدید به حساب کارگرانی که از ابتدای اسفند ماه برای دریافت مطالبات خود لحظه شماری می‌کردند، عادلانه نیست.

این کارگران، خواستار دریافت به موقع حقوق و سایر مزایای مناسبتی خود شدند و اعلام کردند: کارفرما وعده کرده بود مطالبات سال گذشته کارگر شاغل در مجموعه ابنیه فنی تراورس را قبل از پایان سال بپردازد اما به وعده خود به دلیل مشکلات مالی عمل نکرد بنابراین پرداخت حقوق بعد از تعطیلات نوروز چه کمکی به کارگران وخانواده‌ای آنان می‌کند.

به گفته وی؛ دستمزد کارگر جزو «دیون ممتازه» است؛ به این معنا که حتی اگر کارفرمایی ورشکسته شود، اولویت وی باید پرداخت حقوق کارگران و بعد تامین سایر هزینه‌ها باشد. هر نوع تاخیر از نظر قانونی، شرعی و انسانی، مشکل‌دار است و مشمول مسئولیت کیفری خواهند بود.

به گفته وی؛ شرکت تراورس نه تنها آخر هر ماه حقوق کارگر را نمی‌پردازد، بلکه آخر سال نیز تن به تسویه حساب با کارگر نمی‌دهد و مزد امسال را به سال بعد می‌اندازد.

طبق اظهارات وی؛ در واقع رنج‌ها و آوارگی‌های کارگران ابنیه فنی راه آهن تمامی ندارد. ما کارگران حقوق نمی‌گیریم اما از روی ناچاری شبانه روز در حال کار کردن در بیابانها هستیم. قبل از سال برای وصول مطالباتمان به هرکجا که فکرش را بکنید، تماس گرفته یا سر زده‌ایم و طومار مشکلاتمان را برایشان نوشته و گفته‌ایم اما اعتنایی به ما نشد!

او تاکید کرد: در زمینه عیدی، در  چند مرحله در طول سال پرداخت شد که ما متوجه پرداخت آن نشدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز