خبرگزاری کار ایران

موافقتِ مدیران تسلا با تشکیل شورای کنترل کارگری برای افزایش ایمنی و ارتقای حقوق کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۵۳۷

کارکنان شعبه آلمان شرکت تسلا قرار است هفته آینده اعضای شورای کنترل را برای مدیریت کار انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، تعدادی از کارگران و پرسنل شرکت خودروسازی آمریکای تسلا در آلمان، شورایی برای بهبود مدیریت ایمنی و ارتقاء وضعیت پرسنلی در شرکت ایجاد کردند. 

کارکنان شعبه آلمان شرکت تسلا قرار است هفته آینده اعضای شورا را برای مدیریت کار انتخاب کنند. 

اتحادیه کارگران فلزکار و مکانیک آلمان «IG-Metal» امیدوار است پس از متهم کردن این خودروساز آمریکایی در دعاوی حقوق کار به نقض مقررات ایمنی محیط کار، توان بیشتری در چانه زنی برای بهبود وضعیت ایمنی شغلی و افزایش حقوق و مزایای شغلی بدست آورد. 

ماه گذشته میلادی، یک فقره پرونده آتش‌سوزی ناشی از عدم وجود افزارهای ایمنی در مجموعه تولیدی تسلای آلمان، باعث شد که تولید در کارخانه حومه برلین این شرکت برای یک هفته متوقف شود و ایلان ماسک، مالک فوق ثروتمند و مشهور تسلا، هفته گذشته به بازدید آن برود. 

به گفته اتحادیه کارگری کارگران فلزکار و مکانیک آلمان، ۱۰۶ نامزد برای کسب کرسی‌های شورای کارکنان تسلا اعلام داوطلبی کردند و قرار است این شورای کارگری برای مدیریت برخی فرآیندهای ایمنی و همچنین تلاش صنفی برای تغییر مناسبات شغلی در زمینه حقوق و مرخصی اقدام کنند. 

تشکیل این شورای کنترل کارگری به پرسنل تسلا امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری بر روندهای کار داشته باشند و نظر کارگران درباره بهبود وضعیت شرکت نیز اعمال شود و گویا شخص ایلان ماسک به تشکیل این شورا چراغ سبز داده است. 

از جمله خواسته‌های اتحادیه کارکنان تسلا و اتحادیه فلزکار و مکانیک آلمان از شرکت تسلا، استخدام کارکنان جدید برای کاهش فشار کاری، برنامه ریزی بهتر برای ساعات کاری کمتر، حداقل ۲۰ روز تعطیلات آزاد پیوسته به جز مرخصی ماهانه، رعایت دقیق ایمنی محیط کار و بهداشت شغلی و ارتقاء دستمزدها است. 

درک شولزه، مدیر منطقه‌ای اتحادیه IG Metal در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بسیاری اوقات، صرفه‌جویی در سرمایه‌گذاری در حوزه ایمنی منجر به حوادث مرگبار شده است و مجموعه‌ای مدعی مانند تسلا نباید چنین شرایطی را داشته باشد». 

مایکلا اشمیتز، نامزد ریاست شورای کارگری کارخانه تسلا، در ایمیلی به خبرگزاری رویترز گفته است: در سال گذشته که به صورت غیررسمی ما شورا و مجمع عمومی کارگران را تشکیل دادیم، دستاوردهای زیادی حاصل شده است، از جمله افزایش دستمزد تا ۱۸٪ و بهبود وضعیت مرخصی‌ها که با فشار کارگران محقق شد. اما ما هنوز مشکل فشار کاری را داریم که برای آن باید مرخصی‌ها افزایش و استخدام جدید نیرو برای تقسیم فشار کاری روی نیروها انجام پذیرد. 

او گفت: همه موفقیت‌های فوق‌الذکر بدون اتحادیه یا توافق‌نامه چانه‌زنی دسته‌جمعی، به سرعت، به آسانی و سفارشی‌سازی شده با گیگا برلین به دست آمدند. 

مجموعه تسلا تنها در کشور آلمان بیش از ۱۲ هزار پرسنل و کارگر دارد که مدعی است حقوق و ایمنی آن‌ها را تاکنون حفظ کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز