خبرگزاری کار ایران

در واکنش به عدم پرداخت اضافه کار:

اعتراضات مزدی کارکنان آمازون مقابل منزل «جف بزوس»: کاخ جف محصول رنج ماست!

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۱۲۶

تظاهرات ضد آمازون در حالی که کارگران در جمعه بازار انبارهای شعب فروشگاه آنلاین آمازون را بستند، ادامه یافته و تا مقابل منزل مالک این شرکت ادامه داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه نیویورک دیلی نیوز، کارگران اروپایی انبارهای شرکت آمازون پس از عدم افزایش مبلغ اضافه کار تشویقی روزکاری ویژه «جمعه بازار» این شرکت که فشار کاری بسیار بالایی دارد، به اعتصاب و تحصن سراسری دست زدند. 

تظاهرات ضد آمازون در حالی که کارگران در جمعه بازار انبارهای شعب فروشگاه آنلاین آمازون را بستند، ادامه یافته و تا مقابل منزل مالک این شرکت (جف بزوس) این راهپیمایی ادامه داشت. 

صدها تظاهرکننده در آمریکا در مقابل منزل این ابر میلیاردر (که جزء سه نفر ثروتمند اول جهان است) در منطقه اعیان‌نشین فلاتیرون این کشور تجمع کرده و علیه جف بزوس شروع به سردادن شعار کردند. تظاهرکنندگان شعار می‌دادند: «از آلاباما تا نیویورک، شعار ما مرگ بر جف بزوس است!» و در مقابل ویلای مجلل او اعلام کردند: «کاخ جف محصول رنج ماست!». 

سازمان دهندگان کمپین افزایش حقوق کارکنان و انبارداران آمازون با هشتگ #MakeAmazonPay در فضای مجازی فراخوان تجمع دادند که در پی آن هزاران کارگر در ۹ مرکز توزیع در آلمان، بریتانیا، آمریکا و فرانسه با این فراخوان دست از کار کشیدند. کارگران معترض در شعبه هندوستان آمازون نیز در هند (مقابل دفتر شهر بمبئی) راهپیمایی کردند. 

اتحادیه نوپای کارکنان آمازون -که مثل تشکل‌های شرکت گوگل و استارباکس با مانع‌تراشی مواجه و پس از سال‌ها کشمکش حقوقی تاسیس شد- شرکت آمازون را به اقدامات بیشتری در ۳۰ کشور جهان تهدید کرده است. اما هیچ گزارش فوری از اعتصاب یا اختلال در تحویل در ایالات متحده آمریکا از روز جاری (یکشنبه) وجود ندارد. 

رهبران معترضان در یک وب‌سایت گفتند: «آمازون به جای حمایت از کارگران و انسان‌ها و مشتریان، تا آخرین قطره خون افراد را برای کسب یک دلار سود بیشتر می‌مکد». 

آمازون اصرار دارد که به‌عنوان بزرگترین غول حوزه فروش آنلاین کالا، دستمزد منصفانه‌ای را به نیروهای خود پرداخت می‌کند. شرکت تضمین داده است که اعتراضات بر مشتریان تأثیری نخواهد گذاشت. 

آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «در حالی که ما در هیچ زمینه‌ای کامل نیستیم، اما نقش و تأثیر خود را بسیار جدی می‌گیریم». 

کارگران و کارکنان آمازون اما جسته و گریخته در مصاحبه‌هایی ادعاهای شرکت را صرفاً «تبلیغات تکراری» می‌خوانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز