خبرگزاری کار ایران

حمایت کارگران شاغل و بازنشسته از علی خدایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۴۳۱

جمعی از کارگران شاغل و بازنشسته در نامه‌های جداگانه، حمایت خود را از علی خدایی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران شاغل و بازنشسته در نامه‌های جداگانه، حمایت خود را از علی خدایی اعلام کردند. چندی پیش خدایی توضیحاتی در رابطه با نامه‌ی محرمانه‌ی وزارت کار ارائه داد و از اخراجِ خود از سمتِ نمایندگی کارگران در شورایعالی کار گفت. وزارت کار علتِ اخراجِ خدایی را دو جلسه غیبتِ این نماینده عنوان کرد. این در حالی است که نمایندگانِ کارگری این اخراج را به دو دلیل غیر قانونی می‌دانند؛ اول اینکه به جای خدایی عضو علی‌البدل به جلسه فرستاده شده بود و دوم اینکه وزارت کار، به طور قانونی نه حق اخراج و نه انتصابِ نمایندگان کارگری و کارفرمایی را ندارد. 

در یکی از این نامه‌هایِ حمایتیِ آمده است: «ما کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی ضمن حمایت لازم و کافی از نمایندگان کارگری در شورایعالی کار، خواهان احترام به جایگاه قانونی نمایندگان‌مان هستیم. همچنین خواهان اجرای سه‌جانبه‌گرایی و توجه به نظرات و پیشنهادات به‌حق و به‌جای نمایندگان کارگری در شورای عالی کار هستیم. 

در این نامه با اشاره به معیشتِ بدِ کارگران و بازنشستگان آمده است: «از پا فشاری تصمیم‌گیران دولتی بر اصل خودمحوری و رفتارهای غیر تخصصی در رابطه با افزایش دستمزد، که بایستی بر اساس نرخ تورم ۴۸ درصدی و سبد معیشت بیش از ۲۴ میلیونی تعیین شود، ابراز نگرانی می‌کنیم و خواستار اجرای ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تأمین اجتماعی هستیم.» 

در این نامه همچنین آمده: «اگر همچون سال گذشته در اجرای تصمیم گیری و افزایش دستمزد سالیانه طبق تورم و وفق مواد قانونی، در مقابل نمایندگان ما در شورای عالی کار، پافشاری غیر کارشناسی وغیر تخصصی نمایند، به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و ما جمعیت عظیم کارگری تا رسیدن به نتیجه نهایی و قانونی کوتاه نخواهیم آمد و به نمایندگان بزرگوار و زحمتکش خود در شورای عالی کار توصیه می‌کنیم فقط طبق تورم و وفق مواد قانونی و حقوقی موجود نسبت به امضا صورت‌جلسات اقدام فرمایند.» 

همچنین جمعی از بازنشستگان در نامه‌ای جداگانه به رئیس کانون عالی بازنشستگی تأمین اجتماعی، درخواستِ پیگیریِ این موضوع را داشته‌اند. در این نامه آمده است: «در نامه‌ی محرمانه وزارت کار غیبتِ غیرموجه برای کنار گذاشتنِ آقای خدایی از سمتِ نمایندگیِ کارگران مطرح شده که این دلیل را غیر قابل قبول می‌دانیم، چرا که عضو جانشین ایشان در جلسات حضور داشتند. لذا ما بازنشستگان تامین اجتماعی خواهشمندیم مکاتبه و درخواستی از وزارت کار در خصوص حضور آقای خدایی در شورای عالی کار داشته و اعلام بفرمایید عدم حضور آقای خدایی در شورای عالی کار منجر به خشم کارگران و بازنشستگان شده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز