خبرگزاری کار ایران

تعطیلی لبنیات «میعاد» به دلیل نداشتن سرمایه در گردش

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۵۴۳

کارخانه «لبنیات میعاد» واقع در شهرستان گناباد در استان خراسان رضوی به دلیل مشکلات کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش با ۱۵ کارگر تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در کارخانه «لبنیات میعاد» گفت: ۱۵ کارگر شاغل در این کارخانه بعد از اعلان توقف فعالیت کارخانه، وضعیت مشخصی ندارند و بیکار شده‌اند.

وی ضمن اشاره به وضعیت بحرانی کارخانه اظهار کرد: کارخانه «لبنیات میعاد» واقع در شهرستان گناباد به دلیل مالی دچار مشکل شده و به یکباره تعطیل اعلام شد.

به گفته این کارگر، جدا از کمبود نقدینگی، یکی دیگر از مشکلات این کارخانه کاهش رقابت‌پذیری در فروش محصولات به دلیل افزایش تولیدات مشابه سنتی در بازار است.

وی افزود: ادامه فعالیت این کارخانه به دلیل افزایش فروش تولیدات لبنی به صورت سنتی و شیر محلی در واحدهای صنفی و از طرفی افزایش قیمت تولید شیر، صرفه اقتصادی ندارد.

این کارگر با تاکید بر لزوم تامین امنیت شغلی کارگران این واحد تولیدی از سوی دولت، می‌گویند: انتظار داریم با حمایت دولت به کارمان بازگردیم.

این کارگر درباره پیگیری وضعیت لبنیات میعاد گفت: باوجود آنکه هر یک از مسئولان وعده بازگشایی و رفع مشکلات آن را داده و می‌دهند اما هنوز مشکلات به قوت خود باقیست و راه‌اندازی صورت نگرفته است.

او با بیان اینکه یکی دیگر از واحدهای این مجموعه که در زمینه خوراک دام در شهرک صنعتی گناباد فعالیت دارد نیز به دلیل مشکلات مالی با ۴۰ کارگر در آستانه تعطیلی قرار دارد، گفت: در حال حاضر کارفرما فقط مشکل تامین منابع مالی برای پرداخت بدهی‌ها و رفع مشکلات راه‌اندازی کارخانه را دارد. 

این کارگر با بیان اینکه ما خواستار آن هستیم که مسئولان به مشکلات این واحد تولیدی رسیدگی کنند، افزود: از مسئولان درخواست داریم برای رفع مشکلات این کارخانه که جدا از اشتغال مستقیم ۱۵ کارگر، ظرفیت اشتغال جوانان بومی که در زمینه تولید شیر، جمع آوری و انتقال آن به کارخانه و توزیع آن فعالیت می‌کنند را فراهم کنند.

از قرار معلوم؛ یکی دیگر از واحدهای زیر مجموعه لبنیات میعاد که در زمینه خوراک دام در شهرک صنعتی گناباد فعالیت دارد نیز به دلیل مشکلات مالی و نداشتن سرمایه در گردش دچار مشکل شده و با ۴۰ کارگر در آستانه تعطیلی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز