خبرگزاری کار ایران

جزئیات تازه‌ای از حادثه انفجار در کارخانه «آرمان صنعت پویش کیمیا»

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۳۴

حادثه صبح روز یک‌شنبه (۲۴دی ماه) کارخانه «آرمان صنعت» واقع در شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار منجر به مرگ دو کارگر و مصدومیت ۳ کارگر دیگر شد.

یک منبع کارگری درباره جزئیات بیشتری از حادثه کارخانه محصولات شیمیایی در شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار واقع در استان سمنان به خبرنگار ایلنا گفت: حادثه در کارخانه «آرمان صنعت پویش کیمیا» رخ داده که در مورد تعداد کارگران حادثه دیده و محل وقوع حادثه اطلاع‌رسانی درستی نشده بود.

او با بیان اینکه در این واقعه ۲ کارگر جان باخته و ۳ نفر دیگر دچار مصدومیت شده‌اند که در اخبار اولیه تعداد کارگران مصدوم یک نفر اعلام شد، در تشریح علت حادثه گفت: هرچند دلیل اصلی وقوع حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است اما طبق گزارش‌های اولیه، این حادثه در نتیجه انفجار مخزن مواد شیمیایی رخ داده است.

به گفته وی؛ یکی از جانباختگان حادثه کارخانه آرمان صنعت پویش کیمیا «دکتر فرامرز هرمزی» استاد گروه مهندسی شیمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و در واقع یکی از دانشمند مطرح و محقق در سطح بین‌الملل است.

او درباره وضعیت مصدومان حادثه نیز گفت: در حال حاضر یکی از مصدومان این واقعه در بیمارستان بستری است و دو مصدوم دیگر با درمان سرپایی روزگذشته مرخص شده‌اند.

او با بیان اینکه شمار حوادث کارگری در واحد‌های مستقر در سمنان افزایش یافته است بنابراین باید بازرسی اداره کار از واحدهای صنعتی مستقر در سمنان با جدید دنبال شود، گفت: در حادثه دیگر که روز گذشته (۲۴ دی ماه) در کارخانه نساجی کویر واقع در شهرک صنعتی سمنان اتفاق افتاد، ۲ کارگر بر اثر گازگرفتگی در واحد تصفیه خانه جان خود را از دست داده و دو نفر دیگر به همراه یک آتش نشان مصدوم شدند. همچنین نهم دی ماه در حادثه انفجار کوره در یک واحد صنعتی در گرمسار شش کارگر دچار سوختگی شدند که دو نفر از آن‌ها با سوختگی نسبتاً شدید همچنان در بیمارستان بستری هستند.

واحد صنعتی آرمان صنعت پویش کیمیا در زمینی به مساحت حدود ۳ هزار مترمربع در شهرک صنعتی ایوانکی مستقر است. این واحد تولیدکننده انواع کاتالیست برای ۱۵ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز