خبرگزاری کار ایران

۴سناریوی پیشنهادی برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۳۲۶

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه از چند سناریو برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بحث داغ کمیسیون تلفیق این روزها، میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده است؛ این مساله به بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت مربوط می‌شود و حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ مجلس در این رابطه گفت: کمیسیون تلفیق درباره بحث مهم حقوق و دستمزد امروز به مدت چهار ساعت از صبح تا ظهر درباره ۴سناریوی پیشنهادی حقوق در سال آینده تصمیم گیری می‌کند.

وی افزود: ۲میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از کارمندان دولت زیر ۱۵میلیون تومان حقوق می‌گیرند یعنی ۷۰درصد حقوق‌بگیران؛ ۷۵۰ هزار نفر از کارکنان دولت نیز که درحدود ۲۵درصد جمعیت هستند، حقوق بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان می‌گیرند؛ ۱۵۰ هزار نفر از کارمندان دولت یعنی ۵درصد، حقوق بالای ۲۵ میلیون تومان می‌گیرند. 

حاج بابایی ادامه داد: برای حقوق این سه میلیون نفر سناریوهای مختلفی روی میز کمیسیون تلفیق است که در مورد آن تصمیم گیری می‌شود. حدود ۲میلیون و ۶۰۰هزار نفر بازنشسته کشوری و لشکری داریم که برای افزایش حقوق اینها نیز باید تصمیم گیری کرد.

این نماینده مجلس چهار سناریوی روی میز را تشریح کرد: یک سناریو نظر دولت است؛ دولت گفته است ما ۱۸ درصد می‌خواهیم به طور میانگین بدهیم یعنی خودش توزیع کند که به پایینی‌ها چند درصد بدهیم به وسطی‌ها چند درصد بدهیم و به بالایی‌ها چند درصد بدهیم. یک سناریوی دیگر می‌گوید ما کلاً میانگین را برداریم بگوییم برای همه ۱۸ درصد یا  ۱۸ را ۲۰ درصد کنیم؛ سناریوی دیگر این است که به همه بدون استثناء ۳ میلیون تومان افزایش حقوق بدهیم. سناریوی چهارم این است که ۱۰درصدافزایش حقوق برای همه باشد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم به همه بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز