خبرگزاری کار ایران

از داروی جانبازان تا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ دولت نمی‌خواهد هزینه کند!

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۵۵۹

یک فعال کارگری از تلاش‌ها برای تامین اعتبار تعهدات دولت از طریق منابع افزایش مالیات بر ارزش افزوده انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یازدهم دی‌ماه، ابوالفضل ابوترابی عضو فراکسیون شاهد مجلس گفت: قرار است در بودجه سال آینده بخشی از ۲۵ درصد از ۱ درصد افزایش مالیات را به تامین داروی جانبازان اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۳ یک درصد مالیات را افزایش دادیم که ۵۰ درصد آن مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است، گفت: امروز مطالبه اصلی بازنشستگان، همسان‌سازی حقوق‌شان است که ۵۰ هزار میلیارد تومان در گام اول به این موضوع تخصیص می‌یابد. ۲۵ درصد از این یک درصد یعنی یک چهارم یک درصد از دریافت مالیات به معوقات و بدهی‌های سایر دستگاه‌ها از جمله ایثارگران که یکی از دغدغه‌های مهم است، مربوط می‌شود و صرف خرید دارو خواهد شد.

نادر مرادی، فعال صنفی کارگران و بازنشستگان، در انتقاد از این تصمیمات می‌گوید: به نظر می‌رسد دولت قصد دارد همه تعهدات خود را با فشار مالیاتی بر گرده‌ی مردم، تامین اعتبار کند؛ از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گرفته تا خرید داروی جانبازان، همه چیز قرار است با افزایش مالیات بر ارزش افزوده اجرایی شود.

این فعال کارگری با بیان اینکه «این رویکرد به هیچ وجه قابل قبول نیست» اضافه کرد: باید از دولت و مجلس پرسید منابع عمومی و درآمدهای دولت کجا قرار است هزینه شود؛ درآمد حاصل از فروش نفت، پولی که قرار است از مولدسازی به دست بیاورند و سایر درآمدها کجا می‌رود؟

به گفته مرادی، همراهی نمایندگان مجلس با دولت در مسیر افزایش مالیاتِ عامه‌ی مردم، جای تاسف بسیار دارد؛ چرا توجهی به وضع معاش اکثریت مردمِ زیر خط فقر ندارند؟

او در پایان افزود: اگر از بازنشستگان و حتی جانبازان نظرسنجی کنند، هیچ کس به افزایش مالیات بر ارزش افزوده رضایت ندارد؛ بروند از ثروتمندان مالیات بگیرند و خرج اقشار فرودست از جمله بازنشستگان و جانبازان کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز