خبرگزاری کار ایران

نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان خطاب به وزیر کار:

از راه یافتن افراد کژاندیش در بدنه تصمیم‌سازی وزارت کار جلوگیری کنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۰۹۲

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران در نامه‌ای به «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی، ضمن گلایه از تعطیلی بخش از قانون کار بویژه در حوزه تشکل‌ها، خواستار آن شد که از راه یافتن افرادی کژاندیش در بدنه تصمیم‌سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلوگیری شود.

به گزارش ایلنا، نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران و نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) در نامه‌ی  خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به انتقاد از برخی اقدامات این وزارتخانه در جهت حذف فعالان کارگری و بازنشستگی کشور در روند تصمیم‌گیری‌ها در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی پرداخته است.

دریابیگی در این نامه خطاب به سید صولت مرتضوی آورده است: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بزرگانی چون مقام معظم رهبری و شهید والا مقام حضرت آیت الله دکتر بهشتی با درک عمیق از این مهم درکنار حزب جمهوری اسلامی با راه اندازی تشکلات کارگری پایه‌های قوی تشکیلاتی صنفی را برای کارگران کشور به‌عنوان رکن اصلی پیروزی انقلاب، در راستای حق طلبی و نظارت بر اجرای دقیق مفاد قوانین و آئین نامه‌ها، مقاولنامه‌های داخلی و خارجی مرتبط با حقوق کارگران و بازنشستگان ایجاد کردند که علاوه بر مزیت‌های پیش گفته، بهره‌مندی کارگران ایران از نمایندگان حقیقی و متخصص در مجامع داخلی و بین‌المللی که از نتایج آن می‌توان به ایستادگی تمام قد در مقابل احزاب سیاسی منحرف چپ و راست و لیبرال (آن مدعیان دروغین طرفداری از کارگران و افشای ماهیت پلیدشان) یاد کرد. با این مقدمه، با اظهار گله‌مندی شدید از به تعطیلی کشاندن اجرای بخش مهمی از قانون کار به‌ویژه در بخش تشکلات و راه یافتن افرادی کژاندیش در بدنه تصمیم‌سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تشکلات با تفکرات سیاسی و خودعقلِ کل پندار، در حال تیشه زدن بر ریشه فرزندان این انقلاب در بخش مهم تشکلات صنفی هستند.

او نوشته است: ذکر این بیان از این جهت بود که حداقل اطلاعات مختصری از چهل و چهار سال تلاش مجاهد مردان دیندار، متدین و در عین حال شجاع تشکیلات کارگری که ضمن پاسداری از انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر انقلاب و رهبری امت، ذره‌ای در دفاع از حقوق کارگران و بازنشستگان علی رغم مرارت‌ها، رنج‌ها و سرزنش‌هایی که بعضاً از نیش عقرب هم مهلک‌تر بود، مردانه در صحنه ماندند تا مجالی برای حامیان دروغین کارگر که هنوز هر از چند گاهی با استفاده از رسانه‌های معاند، زوزه‌هایی از آنان بگوش می‌رسد، برای شما ترسیم گردد. و متأسفیم که با گذشت بیش از چهل وچهار سال از انقلاب، هنوز ناگزیریم گزیده‌ای از تاریخچه تلاشهای فرزندان انقلاب در این تشکلات ر ابرای آشنایی برخی از صاحب منصبان در حوزه‌های مختلف بویژه کار و تأمین اجتماعی یادآور شویم.

این فعال کارگری افزوده است: حیرت زده‌ایم که قربانیان این غربالگری غیر انقلابی و غیر اخلاقی شخصیت‌های خدوم و انقلابی چون آقایان شادبخش، امیری، درویشی، شوکت و ساداتی‌ها هستند که قرار بود روزی به چوب ضدانقلاب جانباز و شهید شوند و اکنون به دست تازه به دوران رسیده‌های انقلابی‌نما از چرخه خدمت صادقانه خارج می‌شوند و مع‌الاسف با هزار ایما و اشاره به اطرافیان می‌فهمانند که این دسته از فرزندان اصیل انقلاب به‌دلیل سابقه کارکرد در تشکلات ریشه دار کارگری و عدم تمکین به خواست جریان غربالگر در دست‌انداز می‌افتند. برادر ارجمند! جنابعالی به‌عنوان یک برادر ارزشی که سکان‌دار این وزارتخانه هستید اطمینان دارید که حذف این افراد ارضای نفسانیات (عده‌ای) نیست و در راستای خدمت به نظام و انقلاب است؟

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران تاکید کرده است: پروژه‌ای که امروز در حق این عزیزان در حال اجراست، اگر کار نفوذی‌های ضد انقلاب نباشد، یقینا ریشه در نابخردانه تأسف بار دارد که امید است جنابعالی به‌عنوان سکاندار این مجموعه بزرگ تدبیری فرمایید که سبب خسران بیشتر نشود. در این بین دعای ما در حق شما این است که کارنامه درخشان قبل از تصدی وزارت کارتان به‌دست عده‌ای که هیچ علاقه‌ای در بهره گیری از خرد در گفتار و رفتار و عملکردشان در حق اصحاب وفرزندان پاک این انقلاب مشاهده نمی‌شود و دل به اجرای محض مطامع سیاسی زودگذر دوستان حزبی خود بسته‌اند، تاریک نگردد و همه این گفتار ناظر است بر حذف بزرگان تشکلات کارگری و بازنشستگی از عرصه کار و فعالیت... اکنون با دخالت مستقیم و غیر مستقیم بعضی از کارگزاران شما در وزارت کار در حال اجراء است...امیدواریم چنانچه صلاح دانستید با تخصیص وقتی مناسب، ریشه‌های فتنه‌هایی که در حال ریشه دواندن در وزارتخانه تحت تصدی شماست را برای شما که گفتن آن در این عریضه شایسته به‌نظر نمی‌رسد بصورت حضوری بازگو نمائیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز