خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مجلس مشخص کردند:

نحوه احتساب بیمه دوران خدمت وظیفه عمومی در سوابق بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۵۷۲

مجلس نحوه احتساب بیمه دوران خدمت وظیفه بیمه شدگان تأمین اجتماعی را مشخص و سهم دولت بابت هزینه کارفرمایی را تعیین کرد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مردم در مجلس نحوه احتساب بیمه دوران خدمت وظیفه عمومی بیمه شدگان تأمین اجتماعی را مشخص و سهم دولت بابت هزینه کارفرمایی را تعیین کردند.

نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۸آبان ماه) مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ط) ماده ۲۹ اصلاحی لایحه مذکور با ۱۸۰ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. 

براساس بند (ط) ماده اصلاحی لایحه مذکور؛ مدت خدمت وظیفه عمومی بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی موضوع تبصره (۱) ماده (۱۳) قانون کار مصوب ۲ /۷ /۱۳۶۸و همچنین مشترکان سایر صندوق‌ها، با درخواست بیمه شده بر اساس حکم حقوقی زمان واریز در مورد کارمندان و آخرین دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه در مورد مشمولین قانون کار یا میانگین مبالغ مذکور حسب مورد طی یک سال قبل از زمان درخواست، هرکدام که بیشتر باشد در سوابق بیمه‌ای آنان محاسبه می‌شود.

مبنای پرداخت حق بیمه، معادل درصدهای تعیین شده در هر صندوق با کسر درصد حق بیمه مربوط به درمان است. مشارکت دولت بابت سهم کارفرمایی در پرداخت حقبیمه مذکور معادل حداقل دستمزد، مطابق قوانین و مقررات موجود و مازاد بر آن،بطور کامل برعهده بیمه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز