خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران «آرتاول تایر» برای اجرای طبقه‌بندی مشاغل

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۲۴۴

کارگران کارخانه «آرتاول تایر» واقع در کیلومتر ۵ جاده تاکستان به قزوین خواستار اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش دستمزدهایشان در حوزه کاری خود هستند.

یک منبع کارگری در کارخانه آرتاول تایر در تماس با خبرنگار ایلنا، گفت: شماری از کارگران کارخانه «آرتاول تایر»، تولیدکننده نخ تایر که به نام «نخ تایر رازی» شناخته می‌شود، خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود هستند.

به گفته وی؛ کارگران این کارخانه بیش از صد نفر هستند که درآمد برخی از آن‌ها نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌شان کفاف معاش زندگی‌شان را نمی‌دهد. به همین دلیل آن‌ها خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل  برای افزایش حقوق هستند.

او با بیان اینکه کارگران این واحد تولیدی پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود هستند، در ادامه تاکید کرد: آنچه باعث افزایش حقوق کارگران می‌شود اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طبق مقررات کار و تامین اجتماعی باید در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر اجرا شود.

به گفته وی، حقوق کارگران این کارخانه محدود به دستمزد خالی است و کارفرما هر ماه حقوق و مزایای همه شمول مثل سنوات و حق اولاد نیز به کارگران خود پرداخت می‌کند؛ اما خبری از اضافه کاری، پاداش تولید و طبقه‌بندی نیست.

این کارگر که همراه با همکاران خود پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود است، در ادامه می‌گوید: جدا از وضعیت دستمزد که رضایت‌بخش نیست، کمک مزایای معیشتی و خواربار نیز به کارگران این کارخانه داده نمی‌شود.

او با بیان اینکه اجرای طرح طبقه‌بندی، یک حق مسلم قانونی است، در پایان گفت: ما کارگران، صرفاً به دنبال حقوق قانونی‌خود هستیم و چیزی فراتر از حقوق قانونی نمی‌خواهیم لذا درخواست می‌کنیم هم اداره کار تاکستان و هم کارفرما هرچه سریع‌تر این موضوع را پیگیری کنند تا مشکلات معیشتی ما کارگران حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز