خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران فولاد خزر نسبت به بلاتکلیفی شغلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۴۴۵

منابع خبری در کارخانه فولاد خزر واقع در شهرک صنعتی رشت از تجمع صبح امروز (۵ شهریور ماه) کارگران این واحد در اعتراض به وضعیت بلاتکلیف کارخانه و مشخص شدن وضعیت شغلی خود خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در کارخانه فولاد خزر گفتند: از ابتدای شهریورماه سال جاری تولید در این واحد تولیدی کننده انواع شمش‌های فولادی به بهانه مشکلات مالی متوقف شده و حدود ۴۰۰ کارگراین کارخانه وضعیت شغلی بلاتکلیفی دارند.

به گفته این کارگران؛ دلیل برپایی این اعتراض، بی‌تفاوتی مدیران کارخانه و مسئولان استانی در قبال درخواست کارگران برای ادامه فعالیت کارخانه و پرداخت مطالبات مزدی کارگران است.

این کارگران که سابقه کار چندین‌ساله در فولاد خزر را دارند، در تشریح مشکلات محل کار خود گفتند: کارفرمای کارخانه فولاد خزر به بهانه مشکلات مالی قصد فروش کارخانه را دارد بنابراین از شهریور ماه تولید در کارخانه را متوقف کرده و بدنبال توافق با یکی از متقاضیان خرید کارخانه است.

کارگران فولاد خزربا بیان اینکه ما کارگران صرفا برای حضور و غیاب وارد محل کار خود می‌شویم در ارتباط با مطالبات مزدی پرداخت نشده‌ی خود گفتند؛ یک ماه حقوق ویک ماه بیمه کارگران به همراه برخی مزایای حقوقی خودرا از کارفرما طلبکاریم اما نگرانی ما کارگران امنیت شغلی و وضعیت بلاتکلیف کارخانه است.

کارگران این واحد تولیدی در خاتمه تاکید کردند: با روند تعطیلی کارخانه هیچ تضمین برای اشتغال دوباره آن‌ها وجود ندارد. در عین حال تعطیلی مشاغل تولیدی و صنعتی که کمک اقتصادی دولت هستند، کار درستی نیست با این وجود کارفرما می‌تواند تا زمان واگذاری نهایی کارخانه به خریدار جدید به تولیدات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز