خبرگزاری کار ایران

کریمی‌بیرانوند:

هماهنگی بین‌دستگاهی مهم‌ترین نیازمندی زیست‌بوم ملّی اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۱۲

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تعالی اشتغال و کاهش نرخ بیکاری حوزه هماهنگی بین‌دستگاهی نقش اثربخشی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت کار، سومین رویداد ملّی اقتصادی هجرت «خانه سلیمانی» با همکاری دانشگاه قم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۲۲ تا ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

«محمود کریمی‌بیرانوند» در این نشست گفت: مهم‌ترین مسئله زیست‌بوم ملّی اشتغال، هماهنگی ملّی بین‌دستگاهی بوده و در این راستا تمرکز باید بر تولید باشد چرا که اگر بتوانیم مسئله تولید را حل کنیم اشتغال پایدار و با درآمد مناسب ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت نقش خانواده در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: ایجاد اقتصاد اسلامی در کشور یکی از ارکان تمدن‌سازی است و این موضوع از خانواده و در قلب خانواده از زنان و مادران شروع می‌شود.

کریمی‌بیرانوند اظهار داشت: پایگاه‌های مردمی اشتغال‌آفرین، تعاملی‌ترین شکل ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت مردمی هستند.

«علی سعیدی» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم نیز در این نشست عنوان کرد: نخستین رویداد هجرت سال گذشته تحت عنوان «هجرت اشتغال‌آفرینی» ویژه برادران برگزار شد و تلاش کردیم ضمن نقد رویکردهای سرمایه‌داری بتوانیم الگوی بومی برای اشتغال‌آفرینی در واحدهای کوچک‌مقیاس مردمی ارائه دهیم.

دبیر سومین رویداد ملّی هجرت افزود: دومین رویداد نیز اسفندماه سال گذشته با محوریت مبلّغین حوزه‌های علمیه با شرکت بیش از ۲ هزار مبلّغ با عنوان «روایت فتح اقتصاد ایران» برگزار شد و تلاش شد بیان متفاوتی از اقتصاد کشور با تکیه بر حضور اساتید متخصص در حوزه اقتصاد اسلامی و مقاومتی ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه سومین رویداد هجرت ویژه بانوان برگزار می‌شود، عنوان کرد: طی جلسات متعدد با حضور کارشناسان مسائل زنان و حوزه اقتصاد، و ضمن بررسی و نقد الگوهایی که امروزه در دنیا در رابطه با نقش‌آفرینی زنان در حوزه اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی وجود دارد؛ تلاش شد که مبتنی بر الگوهای اقتصاد بومی و فرهنگی خودمان، به یک نگاه متفاوت به مسئله نقش‌آفرینی در حوزه اقتصاد برسیم.

توانمندسازی حلقه‌های میانی بانوان توانمند و اثرگذار کشور، طراحی مسیری برای نقش‌آفرینی مؤثر بانوان نخبه کشور در حوزه اقتصاد و اشتغال و به تعبیر دیگر خلق ارزش از طریق کار و تولید از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز