خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کارگران در عسلویه همچنان مشغولِ کارند! / تعطیلی، شاملِ حالِ کارگران پارس جنوبی نشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۲۶۷

کارگران پارس جنوبی در عسلویه، روزهای تعطیلِ یازدهم و دوازدهم مرداد، در دمای بالای ۴۳ درجه و رطوبت بالای ۵۰ درجه، بدونِ آنکه تغییری در شرایطِ کارشان به وجود بیاید، مشغول کار بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هیئت دولت روزهای یازدهم و دوازدهم مردادماه را به دلیلِ «گرمای بیش از حد هوا» در سراسرِ کشور تعطیلِ عمومی اعلام کرد. در حالیکه این مصوبه شامل حالِ تمام کارگران، اعم از بخشی دولتی، عمومی و خصوصی می‌شود، بسیاری از کارگران از این تعطیلی محروم مانده‌اند. کارگرانِ پارس جنوبی عسلویه نیز جزو این دسته از کارگران هستند. آن‌ها که در یکی از گرم‌ترین نقاط کشور کار می‌کنند، در این دو روز به روالِ سابق به کار خود ادامه داده‌اند. این کارگران در دمای بالای ۴۳ درجه و رطوبت بالای ۵۰ درجه، بدونِ آنکه تغییری در شرایطِ کارشان به وجود بیاید، مشغول کار بودند. 

علیرضا میرغفاری (رئیس کانون انجمن‌های صنفی پارس جنوبی) گفت: کارگرانِ بخش بهره‌برداری و ساخت و پروژه‌ی پارس جنوبی این دو روز را سر کار حاضر شدند، در حالیکه گرمای هوا و رطوبت در منطقه‌ی عسلویه به شدت بالاست. 

میرغفاری گفت: متاسفانه نه تنها کارگرانِ این منطقه تعطیل نشدند بلکه حتی ساعاتِ کاریِ آن‌ها نیز تغییر نکرد و کارگران مانند روزهای دیگر به کار خود ادامه دادند. 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی پارس جنوبی تاکید کرد: کار کردن در این گرما و رطوبتِ بالا، بازی با جانِ کارگران است و حداقل انتظار ما این است که تدابیری برای به حداقل رساندنِ تلفاتِ ناشی از گرمی هوا ببینند که متاسفانه حتی این اتفاق هم نمی‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز