خبرگزاری کار ایران

اوجی در جمع خبرنگاران:

فاز ۱۱ مجموعه پارس جنوبی آماده بهره‌برداری است/ کویت در مورد میدان آرش همکاری نکند، تکلیف خود را می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۰۹۷

وزیر نفت گفت: درخصوص میدان آرش به کشور همسایه کویت هم اعلام کردیم که آماده همکاری مشترک هستیم و مانند سایر کشورهای همسایه حاضر به بهره‌برداری مشترک هستیم. حالا اگر کشور همسایه دوست ندارد که همکاری کند ما تکلیف خود را می‌دانیم و ذره ای از این هم کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت، گفت: فاز ۱۱ مجموعه پارس جنوبی آماده بهره‌برداری است و ان‌شاءالله طی هفته‌های آتی با حضور آقای رئیسی بهره‌برداری از این فاز نیز آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این فاز آخرین فاز دریایی پارس جنوبی است و صفر تا صد این فاز در دولت سیزدهم انجام شده و نسبت به برنامه سه سال زودتر به بهره‌برداری رسیده است که با آغاز بهره‌برداری ان‌شاءالله روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون مترمکعب استخراج از این فاز خواهیم داشت.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص میدان نفتی آرش، ابراز داشت: ما میادین مشترکی را در خلیج فارس با کشورهای همسایه داریم و الحمدلله همه را با تفاهم داریم بهره‌برداری می‌کنیم، درخصوص میدان آرش هم با کشور همسایه کویت هم اعلام کردیم که آماده همکاری مشترک هستیم و مانند سایر کشورهای همسایه حاضر به بهره‌برداری مشترک هستیم.

وی تصریح کرد: حالا اگر کشور همسایه دوست ندارد که همکاری کند ما تکلیف خود را می‌دانیم و ذره ای از این هم کوتاه نخواهیم آمد.

وزیر نفت درباره کارت سوخت بانکی عنوان کرد: کارت سوخت بانکی به صورت پایلوت از طریق یکی از جایگاه‌ها انجام شده ولی به زیرساخت گسترده‌ای در کشور نیاز دارد و در این باره علاوه بر وزارت نفت باید شبکه بانکی و وزارت اقتصاد پای کار باشند.

وی درباره اینکه با اجرای این تغییر، آیا قیمت بنزین افزایش خواهد یافت، تصریح کرد:‌ خیر در قیمت بنزین اثری ندارد و امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌ها به صورت فراگیر کارت سوخت بانکی نهایی شود.

اوجی درباره اقدامات این وزارتخانه برای جمع آوری گازهای فلر به عنوان ثروت ملی یادآور شد: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار مثبتی را برای جمع آوری گازهای فلر انجام دادیم. البته می‌دانید که این گازها همراه با تولید نفت و میعانات نفتی و پالایشگاه‌های گازی استخراج می‌شوند.

وزیر نفت با بیان اینکه در وزارتخانه همه پروژه‌های گازهای مشکل تعیین تکلیف شدند، اضافه کرد: برنامه ریزی لازم در این باره انجام شده و در این مدت ۲ پروژه به بهره بردای رسیدند که یکی از آنها با حضور رییس جمهور بود که ان جی ال ۳۱۰۰ در مجموعه گازی هویزه است که گازی ها غرب کارون را جمع آوری می کند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی که وزارت نفت انجام داده است، بنا داریم گازهای مشعل که همراه میادین است تا پایان دولت سیزدهم جمع آوری کنیم.

وی درباره کارهای انجام شده وزارت نفت در نصب سیستم میترینگ‌ها(سیستم اندازه‌گیری حجم یا جرم سیالات) گفت: میترینگ‌ها همیشه یکی از دغدغه‌های دستگاه‌های نظارتی بوده است و در قانون بودجه ۱۴۰۲ نزدیک به ۸ میلیارد تومان اعتبار برای آن در بخش بالادستی،‌ پایین دستی گاز،‌ نفت و فراوردهای نفتی و گازی دیده شده است.

اوجی خاطرنشان کرد: ۱۵۴ نقطه توسط همکاران برای نصب میترینگ ها شناسایی شده که امیدواریم به صورت جد نصب آنها انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز