خبرگزاری کار ایران

آگهیِ استخدام شرکت‌ها در عسلویه/ چرا بومی‌ها در اولویت نیستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۵۵۱

کارگران پیمانکاری عسلویه به آگهی‌های استخدام شرکت‌های مختلف انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالیکه کارگران شاغل در شرکت‌های پیمانکاری پارس جنوبی از کمترین میزان امنیت شغلی و امید به آینده برخوردارند، شرکت‌ها برای جذب نیروی جدید آگهی‌ منتشر می‌کنند؛ کارگران شرکتی با انتقاد از این رویه می‌گویند: اگر نیاز به جذب نیرو دارند، چرا از شاغلان فعلی و نیروهای ارکان ثالث استفاده نمی‌کنند؟ اصلاً چرا بیشتر جذب‌ها هنوز به صورت پیمانکاری‌ست؟

محمد، یکی از این کارگران به آگهی جذب بیش از 50 هزار نیرو توسط یک شرکت بزرگ گازی در عسلویه اشاره می‌کند که در روزهای اخیر منتشر شده؛ او می‌گوید: در حالیکه قرار است پیمانکاران حذف شوند، شرکت‌ها همچنان آگهی جذب نیرو منتشر می‌کنند؛ و نکته اینجاست که برخی از مشاغل ماهیت موقت ندارند اما شرکت‌ها برای قراردادهای شش ماهه یا کیساله نیرو می‌گیرند.

به گفته‌ی این کارگر، در آگهی‌های جذب، هیچ اولویت خاصی برای بومی‌های منطقه در نظر گرفته نشده و گاهی شرکت‌های جدید که در مناقصات برنده می‌شوند، بخش اعظم نیروها را عوض می‌کنند و از همشهری‌های خودشان سر کار می‌آورند.

این کارگر می‌افزاید: ما همیشه نگران پایان زمانِ پیمان هستیم؛ آیا مناقصه‌ی جدید می‌آید و کارگران فعلی را کنار می‌گذارد؟

کارگران عسلویه و کنگان ابراز امیدواری می‌کنند با حذف کامل پیمانکاران، شمشیر داموکلس اخراج ناگهانی از بالای سر کارگران برداشته شود و کارگرانی که سابقه کار و تخصص دارند بتوانند با امنیت و اطمینان در صنایع کلیدی کشور خدمت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز