خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۷۴۶

کریمی بیرانوند گفت: سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی ۳ هزار میلیارد تومان بود که با کمک بانک مرکزی و سایر بانک‌ها بیش از ۹۰ درصد آن پرداخت شد.

به گزارش ایلنا، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: این اعتبار نسبت به سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است. 

حمود کریمی بیرانوند (معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار) در سومین نشست قرارگاه جهادی اشتغال استان البرز اظهار کرد: اگر تا پایان مهرماه امسال ۷۰ درصد منابع جذب شود، منابع جدیدی از سوی بانک مرکزی اختصاص می‌یابد. 

وی گفت: سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی ۳ هزار میلیارد تومان بود که با کمک بانک مرکزی و سایر بانک‌ها بیش از ۹۰ درصد آن پرداخت شد. سال گذشته برای اولین‌بار ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات در مشاغل خانگی جذب شد. 

وی با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها برای پرداخت‌نکردن تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ گفت: از ابتدای امسال به هشت بانک ابلاغ شده که موظف هستند تسهیلات مشاغل خانگی را پرداخت کنند و هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست و سرپرست بانک‌های استان نیز باید موضوع را پیگیری و با آن‌ها برخورد کنند. 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سامانه ملّی رصد و مزایای آن اظهار کرد: سامانه ملّی رصد بستری برای شفاف‌سازی، نظارت و سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال است. این سامانه بستری برای برخط دنبال‌کردن عملکرد دستگاه‌های زیرمجموعه به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز