خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بررسی مشکلات درمان شهرستان آران و بیدگل/ دولت برای درمانِ رایگان برنامه‌ریزی کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۵۸۷

دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل گفت: صفر تا صد خدمات درمان باید رایگان باشد و دولت باید برای رسیدن به این مرحله تصمیم گیری کند، نه اینکه به دنبال تحمیل بار هزینه‌ی بیشتر به کارگران و بازنشستگان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی حاجی‌زاده (دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل) در خصوص مشکلاتِ درمان شهرستان آران و بیدگل گفت: در منطقه آران و بیدگل، تنها یک درمانگاه تخصصی سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد و در این درمانگاه به دلیل‌ عدم خدمات‌رسانی مکفی، مشکلاتی برای خانواده‌های کارگران و بازنشستگان به وجود آمده که ما این مشکلات را در جلسه‌ای با مدیر کل درمان منطقه در میان گذاشتیم. 

وی گفت: در این جلسه، همچنین ریاست و نایب رئیس کانون بازنشستگان مستمری بگیر شهرستان، قائم مقام انجمن صنفی کارگران ساختمانی، دبیر اجرایی خانه کارگر و ریاست کمیته درمان خانه کارگر حضور داشتند. 

حاجی زاده بیان کرد: یکی از مشکلاتِ عمده این درمانگاه، ناکافی بودنِ خطوط تماس است که این موضوع مشکلاتی را برای نوبت دهی ایجاد کرده است. در این جلسه قرار شد مسئله بررسی شود و خطوط بیشتری اضافه شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل همچنین گفت: همچنین درمانگاه در حال حاضر به صورتِ یک شیفت کار می‌کند و قرار شد موضوع دو شیفت شدنِ این درمانگاه پیگیری شود. 

حاجی‌زاده همچنین به کمبود پزشک متخصص در درمانگاه اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز مذاکراتی انجام شد و قرار شد مشکل از طریق مذاکره با سایر مراکز درمانی تأمین اجتماعی در کوتاه‌ترین زمان انجام شود و مشکل کمبودِ پزشک متخصص که یکی از اساسی‌ترین مشکلاتِ بیمه شدگان است، پیگیری شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل گفت: این درمانگاه یک دستگاه آمبولانسِ بلااستفاده دارد که در این جلسه قرار شد این دستگاه نیز به چرخه‌ی خدمت‌رسانی برگردد. 

حاجی‌زاده در ادامه در انتقاد از برنامه توسعه هفتم گفت: در این برنامه دولت بیمه‌های تکمیلی را قانونمند کرده که این کار سبب متزلزل شدنِ بیمه پایه می‌شود. ما انتظار داریم تامین اجتماعی با رایزنی با نمایندگان مجلس جلوی تصویب برخی از این مواد را بگیرد. 

وی گفت: صفر تا صد خدمات درمان باید رایگان باشد و دولت باید برای رسیدن به این مرحله تصمیم گیری کند، نه اینکه به دنبال تحمیل بار هزینه‌ی بیشتر به کارگران و بازنشستگان باشد. اینکه فردی سال‌ها بیمه‌پردازی کند و در نهایت برای استفاده از خدمات درمان مجبور شود به بیمه‌های تکمیلی رجوع کند، خلاف قانون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز