خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه برزیل و سازمان جهانی کار برای توسعه عدالت اجتماعی در کشورهای سه قاره نیم کره جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۹۶۵

طرح راه اندازی یک برنامه جدید همکاری کشورهای قاره‌های نیم‌کره جنوبی، نمایندگان سازمان جهانی کار، دولت برزیل و سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کشورهای قاره‌های جنوبی را در ژنو گرد هم آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، روز چهارشنبه این هفته تفاهمنامه برزیل با سازمان جهانی کار (ILO) برای توسعه عدالت اجتماعی در سه قاره نیم کره جنوبی امضا شد. 

بر این اساس، طرح راه اندازی یک برنامه جدید همکاری کشورهای قاره‌های نیم‌کره جنوبی، نمایندگان سازمان جهانی کار، دولت برزیل و سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کشورهای قاره‌های جنوبی را در ژنو گرد هم آورد. 

دولت برزیل از طریق آژانس همکاری برزیل (ABC)، وزارت امور خارجه برزیل (MRE) و سازمان جهانی کار (ILO)، برنامه جدید همکاری جنوب-جنوب را از تاریخ ۲۰۲۳-۲۰۲۷ میلادی به نام «عدالت اجتماعی برای جهانی جنوب»، شروع می‌کند. 

این برنامه برای حمایت از ترویج کار شایسته و سیاست‌های اقتصادی مبتنی بر عدالت اجتماعی در کشورهای در حال توسعه در قاره آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی، آفریقا و منطقه اقیانوسیه طراحی شده است. 

در مرحله جدید، این برنامه بر اساس بیش از ده سال همکاری، شامل ۲۰ پروژه در بیش از ۴۰ کشور در آفریقا، آمریکای لاتین و دریای کارائیب است. این ابتکار از پیشرفت و ارتقای کار شایسته و عدالت اجتماعی از طریق گسترش ظرفیت‌های کشورهای شریک برای توسعه، تقویت و یکپارچه‌سازی سیاست ها، برنامه‌ها و ابتکارات در چهار محور اقدام حمایت می‌کند: 

۱) ریشه کن کردن کار کودکان و کار اجباری؛ 

۲) تقویت ایمنی و بهداشت شغلی (OSH) و بازرسی کار؛ 

۳) ترویج برابری جنسیتی، نژادی و نسلی و ترویج برابری در بازار کار جهانی؛ 

۴) ارتقای اشتغال شایسته و تامین اجتماعی. 

با حضور دستیار مدیر کل روابط خارجی و شرکتی ILO، لورا تامپسون، و مدیر ABC، سفیر برزیل در مقر ILO در ژنو، به عنوان بخشی از نشست بررسی سالانه برزیل با ILO، این تفاهمنامه مهم همکاری امضا شد. این برنامه همچنین نمایندگان دولت برزیل و سازمان‌های کارگری و کارفرمایی را گرد هم آورد. 

سفیر پریرا در مقر سازمان جهانی کار افزود: «برنامه جدید به دنبال ارتقای کار شایسته و عدالت اجتماعی در کشورهای در حال توسعه در آمریکای لاتین، آفریقا و اقیانوسیه است و از گسترش ظرفیت‌های کشورهای همکار برای توسعه، تقویت و ادغام سیاست‌ها، برنامه‌ها و برنامه‌ها حمایت می‌کند. ابتکارات در چهار حوزه اقدام اولویت‌های دولت برزیل و سازمان بین‌المللی کار است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز