خبرگزاری کار ایران

پیش بازی فینال کوپا آمریکا؛

چهارمین سوپرکلاسیکو در فینال؛ نبرد انتقام جویانه یاران مسی علیه نیمار و سلسائو

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۹۴۸

دیدار نهایی کوپا آمریکا ۲۰۲۱ بامداد یکشنبه بین دو تیم برزیل و آرژانتین برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، بامداد فردا از ساعت 4:30 در فینال مسابقات کوپا آمریکا 2021 تیم های آرژانتین و برزیل به مصاف هم می روند تا قهرمان این دوره از رقابت ها مشخص شود. این دو تیم پس از ۱۴ سال دوباره در فینال کوپا آمریکا به مصاف هم می روند.

دو تیم تاکنون در 107 بازی به مصاف هم رفتند که سهم برزیل 43 پیروزی و سهم آرژانتین 38 برد بوده است و در این میان نیز 25 بازی با تساوی رسیده است.

آرژانتین هم اکنون در رده هشتم رنکینگ فیفاست، از سال 1993 تاکنون چهار مرتبه در فینال کوپا آمریکا شکست خورده است اما آن ها این شانس را دارند تا با پیروزی مقابل برزیل در فینال، با کسب پانزدهمین قهرمانی شان در کنار اروگوئه پرافتخارترین تیم تاریخ کوپا آمریکا شوند.

برزیل فقط 9 مرتبه فاتح این رقابت ها شده است. لیونل مسی، کاپیتان آرژانتین امیدوار است به طلسم ناکامی های آلبی سلسته و البته جام نبردن خودش در عرصه ملی، پایان دهد به خصوص این که او در این تورنمنت بسیار آماده نشان داده و نقشی اساسی در راهیابی تیمش به فینال ایفا کرده است.

تاکنون سه بار قهرمان جام را این دو تیم مشخص کردند. اولین بار و تنها برد آرژانتین در سال ۱۹۳۷ اتفاق افتاد که میزبان با دبل ویسنته دلا ماتا ۲ بر صفر پیروز شد اما آن دیدار یادآور درگیری بازیکنان، هجوم هواداران به زمین و دخالت پلیس بود که موجب شد بازی برای ۴۰ دقیقه متوقف شود. بیست و پنجم جولای ۲۰۰۴ در لیما برزیل ۴ بر ۲ رقیب قدیمی را در ضربات پنالتی شکست داد. هیچ آرژانتینی دوست ندارد آن بازی را به یاد آورد. تنها سه دقیقه به پایان بازی مانده بود که دلگادو نتیجه را ۲ بر یک به نفع آلبی سلسته کرد اما در آخرین لحظات وقت های اضافه آدریانو بازی را دوباره مساوی کرد. دی الساندرو و گابریل هاینزه ضربات پنالتی شان را از دست دادند تا جام قهرمانی را برزیل بالای سر ببرد. در سومین فینال سلسائو توانست با سه گل آلبی سلسته را شکست دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز