خبرگزاری کار ایران

اعتراض معلمان آرژانتین به نقض حق اعتصاب

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۱۱۶

معلمان آرژانتین در اعتراض به نقض حق اعتصاب به سمت مقر دولت در مرکز پایتخت راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه هرالند آرژانتین، انجمن‌های صنفی معلمان آرژانتین روز سه‌شنبه در اعتصاب جاری خود که از شش روز پیش آغاز شده است، در اعتراض به نقض حق اعتصاب به سمت مقر دولت در مرکز پایتخت راهپیمایی کردند. 

کارکنان ایالتی و نیروهای کادر بهداشت و درمان به این اعتراض پیوستند و به محکومیت استاندار در بوینس آیرس پایتخت این کشور پرداختند. جراردو مورالس استاندار پیشنهادی اصلاح قانون اساسی که انتظار می‌رود در ۲۰ ژوئن به تصویب برسد را مطرح کرده است. 

سیلویا ولز، دبیر کل انجمن مربیان استانی گفت: «ما به خیابان آمده‌ایم تا حقوق‌های آبرومندانه بخواهیم، همچنین علیه این اصلاح قانون اساسی که، علیه حق اعتصاب است و به حق اعتراض ما لطمه می‌زند، اعتراض کنیم. بیش از همه به دلیل فرمانی که ما از طریق بولتن رسمی دولت روز جمعه متوجه شدیم که آموزش و پرورش از این به‌بعد جرائم سختی را برای هرگونه اعتراض صنفی در نظر می‌گیرد. 

۸۵ تا ۹۵ درصد معلمان اتحادیه به فراخوان اعتراض اخیر پاسخ مثبت دادند. جمعه گذشته، نمایندگان وزارت اقتصاد آرژانتین پیشنهاد دستمزدی را به اتحادیه‌ها معلمان ارائه کردند؛ حقوق اولیه ۱۷۹.۰۰۰ دلار آرژانتین (۳۸۰ دلار آمریکا به نرخ دلار MEP) در کنار سایر پاداش‌ها با این تصمیم به معلمان داده خواهد شد که از نظر کارگران ناچیز است. 

مرسدس سوسا، دبیرکل اتحادیه معلمان، گفت: «ما معلمان از حق خود برای اعتراض چشم پوشی نمی‌کنیم، زیرا این حق اعتراض دست‌آوردی است که دستیابی به آن (پس از یک دهه دیکتاتوری نظامیان راست‌گرا در سال‌های گذشته در آرژانتین) سال‌ها به‌طول انجامیده و ما از آن دفاع خواهیم کرد. این ایده که آن‌ها می‌خواهند هر معترض را هشت میلیون پزو جریمه کنند، مضحک است. ادعای نیاز به‌ عدم تنش اجتماعی نمی‌تواند با جرم انگاری اعتراضات اجتماعی همخوان باشد». 

بر اساس اطلاعیه وب سایت مطبوعاتی دولت جوجوی رئیس جمهور آرژانتین، قرار است دولت اتحادیه‌های کارگری دولتی را برای آغاز دور جدید مذاکرات دستمزد در ۱۳ ژوئن احضار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز