خبرگزاری کار ایران

بین وزارت کار و آموزش و پرورش انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد مدارس تابستانه مهارت/ وزیر کار: بسیاری از مشکلات اشتغال کشور با مهارت‌آموزی حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۶۹۶

وزیر کار گفت: عدم مهارت‌آموزی تخصصی و نیازسنجی‌های آموزشی حلقه‌ی مفقوده‌ی ماست و اگر در این مسیر پیش برویم بخش قابل توجهی از مشکل کشور حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم امضای تفاهمنامه چند جانبه با موضوع "غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با ارائه آموزش‌های کسب و کار و هدایت شغلی متناسب نیاز بازار کار آینده در قالب مدرسه تابستانه مهارت" صبح امروز، دوشنبه ۲۲ خرداد ماه در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در این برنامه گفت: هدف از برگزاری این جلسه امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت  آموزش پرورش برای غنی‌سازی اوقات دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل است. این یک ایده‌ی خلاقانه و کار بزرگی است.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی گفت: یکی از مشکلات کارفرمایان، کمبود نیروی کار خلاق است و این موضوع در آخرین سفر استانی رییس جمهور نیز کاملا مشهود بود. از طرفی دیگر کاهشی کردنِ بیکاری در این دولت جزو اهداف ماست و در حال حاضر بیکاری روند کاهشی به خود گرفته است.

وزیر کار افزود: مقام معظم رهبری نیز در هفته کارگر به چاره‌اندیشی برای مسئله‌ی اشتغال فارغ‌التحصیلان اشاره کردند. بنابراین هم فرمان رهبری و هم اقتضاعات اقتصادی و نیازها و ظرفیتهای کشور، ما را  از هدایت‌های صرف نظری به سمت تلفیق هدایت تحصیلی نظری و عملی می‌برد.

مرتضوی بیان کرد: طبق بررسی‌ها، کمتر جوان خلاق ماهر بیکاری وجود دارد. آنها که مهارت دارند حتما شاغل هستند. عدم مهارت‌آموزی تخصصی و نیاز سنجی‌های آموزشی حلقه‌ی مفقوده‌ی ماست و اگر در این مسیر پیش برویم بخش قابل توجهی از مشکل کشور حل می‌شود.

وزیر کار گفت: اکنون بخش قابل توجهی از نیروی کار ما از کشورهای دیگر هستند، در مقابل،  برخی از کشورها از ما تقاضای نیروی کار خلاق و مبتکر دارند. من باور دارم با توجه به استعدادهای موجود در کشور ما و نیاز منطقه اگر سیاست آمایشی در حوزه آموزش داشته باشیم، قطعا بیکاری به شدت کاهش پیدا می‌کند.

مرتضوی بیان کرد: ما می‌خواهیم با تجمیع ظرفیت‌ها و استعدادها ظرفیت‌های کشور را به فعل برسانیم تا در آینده‌ای نزدیک نیروی کار خلاق و شایسته داشته باشیم و در صورت نیاز بتوانیم این نیروی کار خلاق و مبتکر را به کشورهای دیگر اعزام کنیم.

وزیر کار تاکید کرد: این طرحی سه ساله است و هر دوره آموزشی یک گواهی حرفه‌آموزی دارد. هدف این است که متناسب با نیاز روز جامعه نیروی کار خلاق ماهر ایجاد کنیم که مستقیم وارد بازار کار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز