خبرگزاری کار ایران

کارفرما مقصرِ حادثه‌ کارخانه روکش لاستیک راور شناخته شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۷۶۱

مدیرکل کار استان کرمان، کارفرما را مقصر کشته و زخمی شدن دو کارگر در حادثه ریزش دیوار کارخانه روکش لاستیک راور معرفی کرد.

به گزارش ایلنا، مجتبی مصباح (مدیرکل کار استان کرمان) درخصوص نتایج بررسی حادثه ریزش دیوارکارخانه در حال ساخت «روکش لاستیک راور» گفت: الزامات قانونی برای ایمنی در احداث دیوار در کارخانه روکش لاستیک راور آنطور که باید توسط کارفرما رعایت نشده بود.

او افزود: کارفرمای کارگاه به علل طولانی بودن عرض و ارتفاع دیوار، رعایت نشدن اصول ایمنی و حائل نداشتن دیوار حین ساخت مقصر شناخته شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه چون دیوار بر اساس اصول فنی ساخته نشده بود، روی دو کارگر ریزش کرده است که متاسفانه یکی از کارگران جان باخت و کارگر دیگری مصدوم شد، تاکید کرد: بررسی‌های تکمیلی درباره این حادثه در دست انجام است و گزارش نهایی بزودی اعلام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: کارفرما مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت و از طرفی جرایم مربوطه و دیه این افراد را نیز پرداخت خواهد کرد.

حوالی ظهر روز سه شنبه هفته گذشته (۱۶ خرداد ماه) بخشی از دیوار «بلوکی» کارخانه در حال ساخت «روکش لاستیک راور» در استان کرمان فرو ریخت. در این حادثه، یک کارگر حدود ۳۰ساله جان خود را از دست داد و کارگر دیگر نیز به شدت مجروح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز