خبرگزاری کار ایران

اعتراض گسترده پزشکان، معلمان و رانندگان در رومانی/ حقوق ما را زیاد کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۷۵۵

طبق گزارش رسانه‌های جمعی معلمان رومانی وارد دومین هفته اعتصاب و اعتراض خود می‌شوند. همزمان کادر درمان و کارگران حمل و نقل ریلی این کشور نیز خود را برای اعتراض آماده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، در حالی که معلمان رومانی وارد دومین هفته اعتصاب و اعتراض خود می‌شوند، اتحادیه‌های بهداشت و درمان و حمل و نقل ریلی این کشور نیز خود را برای اعتراض آماده می‌کنند.

شرط آن‌ها برای عدم اعتصاب این است که دولت به خواسته‌های آنها برای افزایش حقوق مطابق با تورم جهانی و بهبود شرایط کار پس از کرونا جامه عمل بپوشاند.

اعتصاب معلمان رومانی در اواخر اردیبهشت آغاز شد. پس از آن که دولت چندین بار با پیشنهاد پاداش به جای حقوق بیشتر - که از سوی اتحادیه‌های آموزش و پرورش رد شد- را ارایه داد، اعتراض بزرگی برای سه‌شنبه برنامه‌ریزی شد.

معلمان از رئیس جمهور کلاوس یوهانیس، معلم سابق فیزیک، می‌خواهند که وارد عمل شود و در این درگیری میانجی‌گری کند.

قرار است اعتراض بزرگی از امروز سه‌شنبه در مقابل ساختمان دولت و در کاخ کوتروچنی برگزار شود.

اتحادیه‌های حمل و نقل ریلی رومانی نیز که روز دوشنبه تظاهراتی را ترتیب دادند، خواستار دستمزد و شرایط کاری بهتر هستند.

طبق اعلام فدراسیون همبستگی سلامت، کارکنان بهداشت در نظر دارند در تاریخ هشتم ژوئن یک تجمع اعتراضی و در صورت لزوم اعتصاب عمومی در یکم ماه ژوئیه برگزار کنند.

نمایندگان فدراسیون خواهان شرایط کاری مناسب و اجرای لایحه حقوق و دستمزد مورد توافق با وزارت بهداشت هستند که در نهایت منجر به بهبود وضعیت همه کارکنان در بخش بهداشت عمومی از پرستاران و پزشکان می‌شود.

روز دوشنبه، در حالی که وزیر کار ماریوس بودای اولین نشانه امتیاز دادن به معترضان را اعلام کرده بود، در اظهارنظری در رابطه با کمک اتحادیه اروپا و بانک جهانی به رومانی گفت: از امروز در مورد پیشنهادات ارائه شده توسط نمایندگان آموزش و پرورش که در قانون حقوق و دستمزد آتی گنجانده می‌شود، بحث خواهیم کرد.

 رئیس فدراسیون اتحادیه‌های معلمان رومانی، گفته بود: خواسته‌های اصلی اتحادیه شامل افزایش بیست و پنج درصدی دریافتی خود و تعیین حقوق برای ورودی‌های جدید معادل متوسط دستمزد ناخالص است.

وزیر کار در پاسخ به این سوال که آیا پولی برای افزایش حقوق وجود دارد، گفت که باید به "عادلانه‌ترین گزینه" برای همه رسید.

وزیر آموزش و پرورش کشور رومانی نیز در ادامه روند اعتراضات، اطمینان داد: در صورت ادامه اعتصاب، سال تحصیلی تمدید خواهد شد. تمام امتحانات برگزار می‌شود حتی اگر به معنای تمدید سال تحصیلی باشد!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز