خبرگزاری کار ایران

شمار کارگران تعدیلی داروگر تهران به ۴۲ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۸۸۵

یک منبع کارگری در کارخانه «داروگر تهران» از افزایش شمار کارگران اخراجی این واحد تولیدی به ۴۲ کارگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری گفت: در کارخانه داروگر تهران که در کیلومتر ۱۷جاده قدیم تهرا ن به کرج واقع شده است، حدود ۱۰۰ کارگر مشغول به کارند که روز پنجشنبه هفته گذشته (چهارم خرداد ماه) تعداد ۲۷ کارگر و صبح امروز (هفتم خرداد ماه) نیز تعداد ۱۵ کارگر دیگر حکم ترک کار از کارفرما دریافت کردند.

از قرار معلوم؛ کارگران تعدیلی از کارگران قدیمی و باتجربه کارخانه بوده‌اند که با سوابق حداقل ۱۰ وحداکثر ۲۵ سال بعد از یک دوره بحران مالی چندساله در این واحد تولید به امید رفع مشکلات محل کارشان همچنان مشغول کار بودند.

به گفته این کارگر؛ کارفرمای برای کاهش هزینه‌های جاری کارخانه پیش از این نیز روز ۱۴ فروردین (۱۴۰۲) اقدام به تعدیل نیروی کار کرده است.

یکی از کارگران با تایید خبر تعدیل شمار دیگری از همکارانش به ایلنا گفت: متاسفانه مدیرعامل کارخانه بعد از تعدیل ۲۷ نفر از همکاران مجددا صبح امروز یکشنبه اقدام به اخراج ۱۵ نفر دیگر از کارگران این واحد کرده است.

او با بیان اینکه برای بررسی موضوع تعدیل کارگران در روزهای گذشته از مدیرعامل و سایر مسئولان پیگیری‌های زیادی کرده‌ایم، گفت: مدیرعامل کارخانه به دلیل بدهی‌های مالیاتی توانایی مالی لازم برای پرداخت حقوق و دستمزد کارگران را ندارد به همین دلیل اقدام به تعدیل نیروی کار کارخانه کرده است.

به گفته وی؛ به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد تعدیل شمار دیگری از نیروی کار کارخانه خواهیم بود.

این کارگر با بیان اینکه برای پیگیری وضعیت کارخانه و کارگران اخراجی داروگر تهران هفته گذشته به نهاد قوه قضائیه مراجعه کرده و در دادستانی طرح شکایت کرده‌اند، افزود: متاسفانه مدیرعامل کارخانه بعد از خروج از جلسه مسئولان قضایی با مراجعه به کارخانه دستور پلمب درب‌های سال‌های تولید کارخانه را داد و بلافصله اقدام به تعدیل نیروی کار کرد. بطوری که امروز یکشنبه نیز شاهد بودیم با دستور کارفرما همه دربهای ورودی وخروج کارخانه و سالن‌های تولید با جوشکاری محکم کاری شد.

به گفته وی؛ هم اکنون کارگران تعدیلی نامه ترک کار خود را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری از کارفرما دریافت کرده‌اند و هنوز خبری از پرداخت مطالبات عقب افتاده کارگران نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز