خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر امسال ۷۰ درصد افزایش بودجه داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۹۸۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ امید به زندگی در ابتدای انقلاب ۵۲ سال بوده که امروز نرخ امید به زندگی برای مردان به ۷۶ و زنان به حدود ۷۸ سال رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گردهمایی مدیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به تشریح مسایل و مشکلات صندوق‌های اجباری و اجتماعی کشور پرداخت.

صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با اشاره به اهمیت سالگرد سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی تامین اجتماعی عموم جامعه و در سایر مواد قانون اساسی مواردی چون مسکن، بهداشت و آموزش از حقوق اولیه مردم کشورمان دانسته شده است. 

وی افزود: نظام تامین اجتماعی به ویژه برای عشایر و روستاییان اهمیت بسیار خاص دارد و نظام جمهوری اسلامی از بدو تاسیس به آن اهتمام بوده است. نرخ امید به زندگی در ابتدای انقلاب ۵۲ سال بوده که امروز نرخ امید به زندگی برای مردان به ۷۶ و زنان به حدود ۷۸ سال رسیده است.

مرتضوی تصریح کرد: در رابطه با بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان در کنار بیمه سایر اقشار از کارگران ساختمانی تا قالیبافان و سایر گروه‌ها مدنظر قرار گرفت. ما در صندوق بیمه اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده اصلی داریم اما ضریب پشتیبانی این صندوق جوان بسیار خوب است و باید مراقب باشیم این صندوق در نسبت حق بیمه‌پرداز به مستمری بگیر را حفظ و منابع صندوق آن را چنان حفظ کنیم که وضعیت این صندوق مانند سایر صندوق‌ها همراه با مشکلات نشود.

وی با اشاره به اینکه بودجه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در سال جاری ۷۰ درصد افزایش بودجه یافته است گفت: ما بابت این امر از دولت محترم و رئیس جمهور تشکر می‌کنم زیرا صندوق‌ها امانت ملی است ولی برای اداره صندوق باید اهلیت داشت. اهلیت یعنی حق الناس را از جان خود محترم‌تر بشماریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز