خبرگزاری کار ایران

روایت یک بازنشسته از پول داروهای چشم/ چرا سی سال حق بیمه پرداختیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۵۹۸

یک بازنشسته می‌گوید: سی سال تمام حق بیمه داده‌ام برای چنین روزهایی؛ حالا باید برای کوچک‌ترین و ساده‌ترین خدمات درمانی پول بپردازم!

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهراب مژگانی، یک بازنشسته‌ی کارگری‌ست که صبح سوم خرداد به ایلنا مراجعه می‌کند؛ او فیش پرداخت داروهای خود را در دست دارد و نسبت به این پرداخت معترض است.

مژگانی که به دلیل مشکلات چشمی به بیمارستان جم (یکی از بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی) در تهران مراجعه کرده، بابت دو داروی ساده چشمی که ایرانی هستند و جزو داروهای خاص محسوب نمی‌شوند، ۳۵ هزار تومان هزینه پرداخته است. در فیش پرداخت او، ردیفی به نامِ «تعرفه‌ی دارویی» هست که بابت آن ۸ هزار تومان اضافه بر قیمت داروها پرداخت کرده است.

این بازنشسته می‌گوید: چرا داروها برای بازنشستگان کارگری در مراکز طرف قرارداد رایگان نیست؛ علاوه بر آن، قضیه‌ی تعرفه‌ی دارویی چیست؛ اگر این داروها را در نسخه می‌نوشتند و از داروخانه‌های بیرون تهیه می‌کردم، مجبور نمی‌شدم این ۸ هزار تومان اضافه را پرداخت کنم!

این بازنشسته با بیان اینکه ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان بابت دو قطره ساده چشمی در یک بیمارستان طرف قرارداد پرداخت کرده‌ام؛ می‌گوید: سی سال تمام حق بیمه داده‌ام برای چنین روزهایی؛ حالا باید برای کوچک‌ترین و ساده‌ترین خدمات درمانی پول بپردازم؛ چرا سی سال حق بیمه و سهم درمان از ما گرفتند و حتی امروز هم ۲ درصد از مستمری ما را بابت درمان کسر می‌کنند؟!

او از پولی شدن خدمات درمانی به خصوص داروها انتقاد می‌کند و می‌گوید: یک بازنشسته در زمان پیری بیش از هر چیز به داروهای ساده و مسکن‌ها نیاز دارد که اینها را متاسفانه پولی کرده‌اند!

این مشکل را با علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در میان گذاشتیم؛ او می‌گوید: ۵۰۰ قلم دارو از شمول بیمه خارج شده‌اند که گاهاً داروهای پرمصرف هستند؛ در مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی بابت این داروها از بیمه‌شدگان پول دریافت می‌کنند؛ فقط در مراکز ملکی سازمان است که برخی داروها رایگان هستند.

به گفته این فعال صنفی، خروج داروهای پرمصرف از شمول بیمه‌ها، هزینه‌های دارو و درمان بازنشستگان را افزایش داده است و این اصلاً اتفاق مثبتی نیست.

دهقان کیا در ارتباط با ۸ هزار تومان تعرفه‌ی دارویی می‌گوید: این مساله را باید از سازمان و مدیریت درمان آن پیگیری کنیم که چرا این ۸ هزار تومانِ اضافه از بازنشسته گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز