خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

کارگران پتروشیمی چوار همچنان در انتظار اجرای طرح طبقه‌بندی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۴۲۶

کارگران پیمانکاری پتروشیمی چوار ایلام گفتند: مدیران به علت داشتنِ بار مالیِ اجرای طرح با آن مخالفت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران پیمانکاری پتروشیمی چوار ایلام، در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدمِ به نتیجه رسیدنِ پیگیری‌هایشان برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خبر دادند. 

این کارگران پیمانکاری که اواسط اردیبهشت ماه مدتی دست از کار کشیدند و برای رسیدن به خواسته‌ی خود تجمع کردند، می‌گویند: برای مدتی مانع ورود کارگران به کارخانه شدند که بعد از دادنِ تعهد به کار برگشتیم اما همچنان با برقراریِ طرح طبقه‌بندی مشاغل مخالفت می‌شود. 

آن‌ها می‌گویند: مدیران به دلیل داشتنِ بار مالیِ اجرای طرح با آن مخالفت می‌کنند. نه تنها با بهره‌مندی از این حق قانونی مخالفت می‌شود بلکه نگرانیم به دلیلِ پیگیریِ مطالبات، اخراج شویم و نیروی جدید به جای ما بیاورند. 

این کارگران برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل به اداره کار چوار نیز مراجعه کرده اما به نتیجه نرسیده‌اند. 

گفتنی است، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر الزامی است؛ طبق ماده ۵۰ قانون کار «چنانچه کارفرمایان مشمول این قانون در مهلت‌های تعیین شده از طرف وزارت کار و امور اجتماعی مشاغل کارگاه‌های خود را ارزیابی‌نکرده باشند وزارت کار و امور اجتماعی، انجام این امر را به یکی از دفاتر موسسات مشاور فنی ارزیابی مشاغل و یا اشخاص صاحب صلاحیت (موضوع تبصره ۲ ماده ۴۹) واگذار خواهد کرد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز