خبرگزاری کار ایران

تقدیر رئیس‌جمهور از دست‌اندرکاران بیمه تأمین اجتماعی امدادگران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۰۷۶

ابراهیم رئیسی اجرای طرح بیمه امدادگران را در سال گذشته یکی از اقدامات مثبت و مؤثر در حمایت از فعالان در امر امدادرسانی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی(رئیس‌جمهور اسلامی ایران) در مراسم گرامیداشت روز جهانی هلال احمر که در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، از دست اندرکاران طرح بیمه تأمین‌اجتماعی امدادگران جمعیت هلال احمر قدردانی کرد و خواستار توجه جدی‌تر به موضوع امنیت شغلی فعالان در این حوزه انساندوستانه شد. 

رئیسی با بیان اینکه امروز در حوادث طبیعی اولین گروهی که برای خدمت‌رسانی و امداد در صحنه حاضرند، نیروهای خدوم و شریف هلال‌احمر هستند، تصریح کرد: در کنار حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، یکی از جلوه‌های زیبای امدادرسانی و کمک مؤمنانه در کشورمان در زمان شیوع کرونا بروز و ظهور یافت که صحنه‌هایی بی‌بدیل و ماندگار توسط امدادگران خلق شد. 

رئیس‌جمهور اجرای طرح بیمه امدادگران را در سال گذشته یکی از اقدامات مثبت و مؤثر در حمایت از فعالان در امر امدادرسانی عنوان کرد و افزود: همچنین باید نسبت به ارتقای امنیت شغلی خدمتگزاران در سازمان‌های امدادرسان از جمله سازمان هلال احمر، تلاش‌های بیشتری صورت پذیرد. 

در این مراسم پیرحسین کولیوند به تشریح دستاوردهای جمعیت هلال‌احمر پرداخت و گفت: بیمه امدادگران و نجات‌گران بعد از بیست سال و ترمیم حق‌الزحمه آنان (ویژه ۲۲ هزار جوان امدادگر)، عضوگیری بی‌سابقه ۷۰۰ هزار جوانان داوطلب هلال‌احمر و کاشت ۱۰۰ هزار نهال برای نخستین بار در کمتر از ۲۰ دقیقه و ثبت تاریخی آن در جهان، از جمله این دستاوردها بوده است. 

گفتنی است ۲۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعیت هلال‌احمر، امکان بیمه تأمین‌اجتماعی آن‌دسته از امدادگران جمعیت هلال‌احمر که تحت پوشش بیمه اجتماعی نیستند، با پرداخت حق بیمه آنان از سوی جمعیت هلال‌احمر فراهم شد. 

بر اساس این تفاهم‌نامه هزینه بیمه امدادگران توسط جمعیت هلال احمر پرداخت می‌شود و سازمان تامین‌اجتماعی کمک می‌کند تا پوشش سراسری برای امدادگران صورت گیرد. 

تفاهم‌نامه سازمان تأمین‌اجتماعی با سازمان هلال احمر در راستای تکلیف اصل ۲۹ قانون اساسی در زمینه توسعه پوشش بیمه به همه آحاد جامعه و ماده یک قانون تأمین‌اجتماعی و همین‌طور سند بالادستی سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تنظیم شده است. براساس این تفاهم‌نامه، بیمه امدادگران داوطلب هلال‌احمر با نرخ ۱۸ درصد اجرا می‌شود و این گروه از بیمه‌شدگان از خدمات و پوشش خدمات متنوع تأمین‌اجتماعی ازجمله بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان بهره‌مند خواهند شد. امدادگران واجد شرایط جمعیت هلال‌احمر، برای استفاده از پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ثبت‌نام می‌کنند و حق بیمه آنان به‌صورت متمرکز توسط جمعیت هلال‌احمر پرداخت می‌شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز