خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به رئیس جمهور مطرح شد:

آمادگی استاندار سمنان برای جذب ۲۰ هزار کارگر / درخواست از رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه ملی رفع مشکل کمبود نیروی کار

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۹۱۶

سید محمدرضا هاشمی به رئیس جمهور نوشت: نظر به مشکل کمبود نیروی کارگری در استان جهت استحضار شما استان سمنان آمادگی جذب نیروی کار مهاجر از دیگر استان‌های کشور را دارد.

به گزارش ایلنا، استاندار سمنان در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی(رئیس جمهور اسلامی ایران) با تشریح ظرفیت های بالای این استان و همچنین تحولات چشمگیر اقتصادی در سال گذشته، تشکیل کارگروه ملی ویژه برای رفع مشکل کمبود نیروی کار در استان را خواستار و آمادگی خود را برای جذب و بکارگیری بیش از ۲۰ هزار نیروی کار اعلام کرد.

 سید محمدرضا هاشمی(استاندار استان سمنان) در این نامه خطاب به آقای رئیسی نوشت: به استحضار می رساند. استان سمنان با مساحت ۹۷۴۹۱ کیلومتر مربع هفتمین استان پهناور کشور بوده که ظرفیتهای اقتصادی گوناگون جایگاه خاصی بدان بخشیده است. انواع معادن بزرگ از قبیل معادن زغال سنگ نمک، گچ، کارخانجات تولید کربنات سدیم، فرو سیلیس، مواد شوینده، تولید قطعات خودروهای سواری و نیز اتومبیل سازی، تولید اتوبوس، نورد، ورقه های فولادی، تولید ترانسفورماتورهای نیروگاهی، تولید کاشی، صنایع نساجی و شیمیایی و... بخش کوچکی از ظرفیت‌های بالفعل استان است.

در ادامه این نامه آمده است: این استان در حوزه کشاورزی علی رغم کمبود شدید آب در استان با استفاده از سیستم تقسیم پیشرفته، بهبود شیوه های آبیاری و ... محصولات صادراتی متنوعی مانند انگور، پسته، زیره و زعفران را تولید می کند که موقوفات آستان قدس رضوی در میامی و لاسجرد از نمونه های برجسته فعالیت در این حوزه است.

هاشمی افزود: همچنین ظرفیت کویرنوردی و امکان رصدهای نجومی  در کنار زیر ساختهایی چون حمل و نقل ریلی و جاده ای بزرگراه های ایجاد شده از جمله بزرگراه گرمسار به قم و نیز گرمسار به آبیک قزوین، جاده معلمان دامغان به اصفهان، بزرگراه در حال تکمیل تهران به مشهد پوشش تلفن همراه تلفن ثابت و اینترنت در سطح استان وجود مزرعه‌های تولید برق خورشیدی و امکان توسعه قابل توجه آنها  ضرورت خط مشی گذاری عمومی بهتر را دوچندان می کند.

استاندار سمنان در ادامه با اشاره به تحولات چشمگیر استان در سال گذشته نوشت: از همین رو در سال گذشته و در دولت حضرتعالی با عزم و همکاری مدیران استانی شاهد تحولاتی چشمگیر در سطح استان بوده ایم که کسب رتبه سوم رشد اقتصادی کشور، کسب رتبه دوم در تحقق اهداف شعار سال تولید و اشتغال دانش بنیان در کشور، رسیدن به پایین ترین نرخ بیکاری در ۱۴ سال گذشته با رقم ۵٫۷، جذب بیش از ۲۰ درصد از تسهیلات رونق تولید و کسب رتبه دوم در کشور در این زمینه فعال شدن بیش از ۸۰ واحد راکد که برخی از آنها بیش از ۱۹ سال تعطیل بوده اند و به کار گمارده شدن بیش از ۱۹۸۲ نفر در این واحدها به تبع آن حل مشکل ۱۹۸۲ خانوار، تحقق ۱۵۳٫۵ درصدی تعهد اشتغال در استان سمنان که ۱۴۵,۵ درصد آن توسط بخش خصوصی و ۸ درصد توسط بخش دولتی محقق شده است و ایجاد بیش از ۱۷ هزار فرصت شغلی از این طریق شمه ای از این دستاوردها تحت حمایت‌ها و خط مشی‌های جنابعالی و برکات تصمیمات اتخاذ شده در سفر حضرتعالی به این استان است.

این مقام مسئول در استان سمنان در ادامه تاکید کرد: علیرغم مهاجرت دائمی بخش قابل توجهی از شهروندان مازندرانی گلستانی و خراسانی به استان سمنان در دهه های اخیر و تامین بیش از ۱۷۰ نیروی کار واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی غرب استان (بالغ) بر تامین ۱۷ هزار نیروی کار از شهرستانهای پاکدشت و ورامین و ... همچنان کمبود شدید نیروی کار در استان محرز است؛ بطوریکه شاهد فرصتهای شغلی متعدد خالی مانده گزارش شده توسط مراکز کاریابی استان فراخوانهای گسترده و پی در پی واحدهای تولیدی برای جذب نیروی کار و درخواستهای مکرر تولید کنندگان در جلسات متعدد برای حل مشکل نیروی کار در استان هستیم و تولید کنندگان استان تامین نیروی کار ساده و با مهارت را در اولویتی بالاتر از تامین نقدینگی مواد اولیه و حتی موانع صادراتی مطرح می‌کنند و این در حالیست که برخی از واحدها حتی برای جذب نیروی کار اعلام آمادگی در تامین مسکن کارگران را نیز کرده‌‌اند.

استاندار سمنان در پایان نوشت: مزید استحضار شماست که با توجه به نشست اخیر اینجانب در ابتدای سال با بیش از ۸۰ سرمایه گذار و صنعتگر استان و جلسات جداگانه با اتاق بازرگانی انجمن مدیران صنایع و ... همه به اتفاق اعلام کردند که بالاترین دغدغه واحدهای تولیدی استان کمبود و نبود نیروی کارگری است. به همین منظور استان سمنان آمادگی جذب و بکارگیری بیش از ۲۰ هزار نفر نیروی کار را در سال جاری در سطح ۱۸۲۰ واحد تولیدی صنعتی را دارد. با عنایت به موارد فوق الذکر و نظر به مشکل کمبود نیروی کارگری در استان جهت استحضار شما استان سمنان آمادگی جذب نیروی کار مهاجر از دیگر استان‌های کشور را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز