خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار سمنان عنوان کرد:

افزایش تولید آبزیان به ۲۰۰۰تن با طرح روستای نوفن در سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۹۵

سمنان معاون اقتصادی استاندار سمنان بااشاره به آغاز قریب‌الوقوع طرح روستای نوفن در این استان از افزایش تولیدات شیلات این استان از یک‌هزار و ۲۰۰تن در هر دوره به ۲۰۰۰تن خبر داد.

محمدرضا صادقی ۱۶ اسفندماه در نشست خبری به مناسبت زمینه‌سازی برای اجرای طرح روستای نوفن در استان اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح قرار است که ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به روستاها انتقال بیابد.

وی از انتخاب ۱۷ روستای استان برای اجرای طرح روستای نوفن خبر داد و تصریح کرد: فعلا چهار روستا برای اجرای طرح شیلات و ۱۳ روستای دیگر برای اجرای طرح اصلاح خاک انتخاب شده است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان، اقتصادی کردن کشاورزی را هدف اجرایی این طرح خواند و افزود: با اجرایی شدن طرح اصلاح خاک، راندمان این بخش تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کشاورزی سنتی ما با اقتصادی شدن فاصله زیادی دارد ادامه داد: کشاورزی در استان در چند بخش از جمله شیلات، کشت دیم، دانه‌های روغنی و...قابلیت جهش و توسعه زیادی دارد.

صادقی با بیان اینکهطرح روستای نوفن در استان در دو برش: شلات و اصلاح خاک اجرایی می‌شود اضافه کرد: میزان تولیدات استان در بخش شیلات در حال حاضر ۱۲۰۰ تن است و با اجرای طرح حداقل ۳۰ استخر بزرگ استان به استخرهای پرورش آبزیان اضافه و میزان تولیدات استان در حوزه شیلات را به بیش از دو هزار تن می‌رساند.

وی از خرید تضمینی محصولات کشاورزان در این طرح خبر داد و گفت: شیلات در استان سمنان قابلیت توسعه بسیاری دارد.

وی از همکاری دو شرکت دانش‌بنیان در طرح توسعه شیلات خبر داد و افزود: دو شرکت دانش بنیان استان نیز در طرح اصلاح خاک مشارکت دارند. البته در آینده با توسعه طرح از ظرفیت شرکت های دانش‌بنیان بیشتری در استان استفاده می‌شود.

صادقی از تلاش برای بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان خبر داد و گفت: در طرح شهید احمدی روشن زمینه استفاده از ۱۹ شرکت دانش بنیان استان فراهم شده در طرح روستای نوفن نیز چهار شرکت دانش بنیان و در رویداد تانا نیز ۲۰ تا ۳۰ شرکت دانش بنیان استان به کار گیری می شوند تا کم کم به رشد و توسعه این واحدهای دانش بنیان کمک شود.

انتهای پیام

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز