خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی کار:

از یک طرف خارج‌نشین‌ها و از طرف دیگر داخلی‌ها ما را متهم می‌کنند / با عدم کاهش تورم درخواست تشکیل جلسه شورایعالی کار می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۴۶۳

خدایی به وعده دولت برای کنترل تورم اشاره کرد و گفت: مطابق مواد ۱۶۷ و ۱۶۸ قانون کار، اگر سه نفر از اعضای شورایعالی کار درخواست جلسه کنند، جلسه باید تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بزرگداشت اول ماه می‌روز جهانی کارگر از صبح امروز (۱۱ اردیبهشت) با حضور کارگران، فعالان تشکل‌های کارگری و جمعی از بازنشستگان جامعه کارگری در محل خانه کارگر جمهوری اسلامی در تهران برگزار شد. 

علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) دیگر سخنران مراسم روز جهانی کارگر بود که گفت: تمام گفتنی‌ها را دوستان من گفتند اما در خصوص دستمزد باید نکته‌ای را بگویم. دستمزد امسال در طول سالهایی که من در شورایعالی کار بودم، در بدترین شکل به ظاهر سه‌جانبه‌گرایی تشکیل شد. دستمزد در واقع به صورت یک‌جانبه و از سوی دولت به بهانه‌ی مهار تورم تعیین شد که ما نیز شریک جرم این مصوبه‌ی غیرقانونی هستیم و معتقدیم مصوبه‌ی مزدی امسال باید ابطال شود.

وی به وعده دولت برای کنترل تورم اشاره کرد و گفت: مطابق مواد ۱۶۷ و ۱۶۸ قانون کار، اگر سه نفر از اعضای شورایعالی کار درخواست جلسه کنند، جلسه باید تشکیل شود. تا پایان اردیهشت منتظر تحقق وعده‌های دولت خواهیم بود و در صورت محقق نشدنِ وعده‌ی کاهش تورم درخواست تشکیل جلسه‌ی شورایعالی کار می‌دهیم.

خدایی در ادامه گفت: علی‌رغم تاکید رهبری، برخی نگاه تنگ‌نظرانه‌ای نسبت به فعالان کارگری دارند. عده‌ای به دنبال تقسیم‌بندی فعالان کارگری به خودی و غیرخودی و حذف فعالان کارگری هستند. به آن‌ها می‌گوییم که شما قادر به این کار نخواهید بود.   

عضو کارگری شورایعالی کار گفت: فعالان کارگری از دو سو مورد فشار هستند. از یک طرف خارج نشین‌ها ما را متهم به وابستگی می‌کنند و از طرفی داخلی‌ها ما را چپ و… می‌دانند. امروز هزینه استقلال بالا رفته است.

خدایی گفت: کارگران و بازنشستگان پشتوانه ما بودند و خواهند بود و ما با این پشتوانه  به حمایت هیچکس نیاز نداریم. جامعه بزرگ کارگری با اراده متحد فعالیت خود را ادامه می‌دهد و به حمایت هیچ دولت و نهادی نیاز ندارد.

وی افزود: ما هستیم و هستیم و هستیم! از شما هم می‌خواهم در صحنه باشید و حمایت کنید. خروج شما از صحنه خواسته نهادهای قدرت است، اجازه ندهید خواسته‌ی آن‌ها اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز