خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه کانون بازنشستگان اراک مطرح کرد:

تقاضای انحلال مجمع کانون بازنشستگان استان مرکزی از سوی برخی نمایندگان بازنشستگان شهرستان اراک

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۶۱۷

عضو هیات رئیسه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اراک در نامه‌ای خطاب به جمشید امیدی (مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) خواستار انحلال این مجمع و بازنگری انتخابات این استان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از اعضای هیات رئیسه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اراک در نامه‌ای خطاب به جمشید امیدی (مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) به دلیل وقوع برخی مشکلات در زمینه برگزاری مجمع کانون بازنشستگان استان مرکزی، خواستار انحلال این مجمع و بازنگری انتخابات و برکناری رئیس کانون این استان شد. 

در متن این نامه آمده است: 

جناب آقای امیدی

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی

با سلام و تحیت

احتراما ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و حضور نمایندگان آن اداره کل جناب آقایان احمدی و مختاری در برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و عادی نوبت اول کانون بازنشستگان استان مرکزی که برگزاری آن در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۹ در محل بیمارستان امام خمینی (ره) اراک صورت پذیرفت؛ اینجانب داوود قربانی با عنایت به ماده ۱۳۴ قانون کار و دیگر موارد قانونی درخواست ابطال مجمع مذکور را به دلایل ذیل دارم:

۱: یکی از کانون‌های موثر و پایه کانون استان مرکزی، کانون بازنشستگان اراک است. در صورتی‌که هنوز انتخابات آن برگزار نشده و با عنایت به اینکه پایان هیات مدیره کانون استان مرکزی پایان اردیبهشت ماه سال آینده است، و امکان تاخیر در برگزاری مجمع مذکور عملی است؛ چراکه بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان کانون استان مرکزی، در واقع بازنشستگان شهرستان اراک هستند و در ادوار گذشته با رای‌سازی‌های صورت گرفته همیشه سهم اراک یک نفر در هیات مدیره کانون استان بوده است و موجبات تضییع حقوق بازنشستگان اراکی که حق عضویت پرداخت می‌کنند. 

۲: دو نامزد انتخابات کانون استان (اراک) آقایان همتی و قربانی که بیش از ۴۵ ماه عضویت در هیات مدیره دارند را به دلایل واهی حذف کردند. 

۳: عضویت جناب آقای مجیدی کانون دلیجان مخدوش است؛ مستدعی‌است شرایط احراز نامبرده مورد بررسی قرار گیرد که آیا قانونا ایشان می‌توانند در فرآینده انتخابات شرکت کنند و بطور مشخص بفرمایید ایشان بازنشسته کجا هستند. 

۴: عدم ارائه گزارش توسط بازرسان در مجمع و قرائت آن توسط نایب رئیس محترم کانون استان که برخلاف عرف است. 

۵: اضافه شدن دو نامزد به لیست کاندیداها دو ساعت بعد از شروع به کار مجمع در صورتی‌که روز قبل تاریخ کاندیداتوری به پایان رسیده بود. 

۶: بحث رای وکالتی که در اساسنامه وجود ندارد ولی چندین رای وکالتی در مجمع مورد قبول واقع شد. 

۷: آقایان امیری و عبداللهی علیرغم اینکه کاندیدا بودند، بعد از تشکیل هیات رئیسه برخلاف قانون در روند انتخابات دخالت داشتند. 

۸: هیات رئیسه به جهت‌عدم اگاهی و توانمندی در رعایت قانون تخلف کردند و عملا نتوانستند ادامه روند مجمع را به‌صورت قانونی پیش ببرند. 

۹: بازشماری و کنترل مجدد کل آراء. 

۱۰: نکته مهم موضوع سهمیه کانون ۶۰ هزار عضوی اراک با کانون‌هایی که حداقل اعضا را دارند در هیات مدیره کانون استان باید متفاوت باشد و همچنین مرکز استان، متقاضی استعلام از وزارت کار در این رابطه هستیم. 

۱۱: عدم ارائه گزارش کتبی صورت‌های مالی یکماه قبل از برگزاری مجمع برای اعضای هیات مدیره کانون‌های استان و شهرستان‌ها مطرح است، لذا مستدعی است با عنایت به مراتب فوق دستور ابطال مجمع مذکور را صادر فرمایید. 

داوود قربانی 

۱۴۰۱/۱۲/۱۰

تقاضای انحلال مجمع کانون بازنشستگان استان مرکزی از سوی برخی نمایندگان بازنشستگان شهرستان اراک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز